Lasse Ström Posted August 26 Report Share Posted August 26 Ni som kan nordiska båtar..ge mig råd. Kan tänka mig en sån typ av båt men finns inte så mycket att välja på. Kollade på en 2007 Aquador 32 C..ganska OK båt..(lite trång) men just det exemplaret var för sunkig i mitt tycke. Runt 10 år är nog ett måste. OBS..Stern drive och pods är inte aktuellt. Kanske utombordare. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 26 Author Report Share Posted August 26 Den har tittade vi på idag, 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-plm- Posted August 27 Report Share Posted August 27 Vår båtgranne har en Marex 330. Det är en fin båt och i mitt tycke bättre än Aquador som alltid tycks vara trånga sett till storleken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eken Posted August 27 Report Share Posted August 27 Kanske en Greenline kan vara något? Inte nordisk dock, men uppfyller övriga krav. Finns med och utan hybriddrift, utan gissar jag är det rätta valet. Vi har en sådan i båtklubben, och såvitt jag har förstått är de nöjda med båten. https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/greenline_33_hybrid_ready/1001666118 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dicke Posted August 27 Report Share Posted August 27 Finns tyvärr inte så mycket i den klassen idag, Nimbus har sin 320, Aquador sin 32, Saga har någon typ 355, dom flesta har drev idag då motorerna är ganska kraftiga och driver på bra med en maskin, när det blir axel så blir det lite sämre prestanda och manöverförmåga varför det inte är så stor marknad för dom. Vad är det för fel på drev? Om man kör med hjärnan så håller dom i 500 timmar i alla fall!😀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 27 Author Report Share Posted August 27 HeeHee..jo många fel med drev och dom flesta begagnade har ju redan gått 500 timmar..nä vill helst inte ha drev. Den här är ju fin men man för öppna plånboken lite till då. Få till salu..finns en i Göteborg. Nimbus 335 Coupe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias K Posted August 27 Report Share Posted August 27 Nimbus 335 (alt 365) är mitt hetaste tips. Nimbus 320 är också fin men börjar bli till åren... Finns dock fler av dem, byggdes en båt i veckan i Nimbus fabrik i Visby när det begav sig. Sålde många nya under min tid på Nimbus Maxi Center. Även 370 Trawler/380 Commander var riktigt fina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 27 Author Report Share Posted August 27 @Mattias K Nimbus 335 är ju ett bra alternativ. Lite saftigt prissatta i min värld men så tycker jag om dom flesta båtar.😀 Är det några årsmodeller man skall unvika..??..eller vad gäller. Vill nog kolla några till salu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-plm- Posted August 27 Report Share Posted August 27 Vad gör att ni fastnat för just den modellen? Den ser jättefin ut men verkar samtidigt lite trång? Vad har gjort att ni släppt tanken på SeaRay som ni verkade gilla tidigare? Pentas D4 har iallafall jag blivit avskräckt från pga alla haverier när spridarna gett upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 27 Author Report Share Posted August 27 Stora Sea Ray 48:an Dream On var bara aktuell när han tog mitt bud på 2,2 miljoner svenska kronor och Vi bodde i USA. Dock dömde frun ut den..för lite garderober sa hon.😀..så det blev inget. Nu i Sverige vill vi kanska bara han en mindre båt.. typ den jag söker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanJ Posted August 27 Report Share Posted August 27 Har inte Janneau någon modell i den storleken som kan passa? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whybee Posted August 27 Report Share Posted August 27 Har du kollat in Swift Trawler (ex 34 i så fall enligt dina önskemål )? Inte nordisk men utmärkta utrymmen! rak axel, diesel och oftast både bog och akterpropeller. Mkt populära Finns 4 på Blocket varav två hos Yachtsale Nacka så du kan kika i närheten. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capitan Posted August 27 Report Share Posted August 27 Säger som plm. Undvik D4. Eller ja undvik allt "nyare" Penta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-plm- Posted August 28 Report Share Posted August 28 Denna är inte något som känns rätt för er? https://www.blocket.se/annons/stockholm/marex_310_sun_cruiser_2017/1401165503 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Tack men inga dörrar bak, stern drive och "kapell taklucka".. Annars en fin båt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias K Posted August 28 Report Share Posted August 28 Har gamla kollegor som kan mer om 335:an än jag, säljer ju Windy sedan många år istället 🙂 Kan dock ge dig ett bra nummer. Misstänker att du tittar förbi mässan i Gustavsberg i helgen, vi står på brygga B direkt ner till vänster, kom förbi och säg hej! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 @Mattias K Tack..kommer till båtmässan med sonen Roland..Inte säker på vilken dag ännu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias K Posted August 28 Report Share Posted August 28 Tips är att undvika lördag kl 12-16, brukar vara hysteriskt mycket folk då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 22 timmar sedan, Whybee sade: Har du kollat in Swift Trawler (ex 34 i så fall enligt dina önskemål )? Var och tittade på den blåa 2012 på Fisksätra Marina..Kanske ok men inte för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Ström Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Såg en båt på Bullandö och sa direkt..där är min båt. Fick gå ombord och titta.. Fantastisk..helt rätt i min värld. Ingen vidare yttre design på grunkan men perfekt design inne. Stora glasdörrar och fönster. Fina utrymmen och en Yanmar diesel med rak axel. Toppar 19 knop.. Ett stort problem..denna 34 fots hyrbåt är den enda som tillverkades innan fabriken lades ner..!! https://www.nauticexpo.com/prod/seafaring-yachts/product-70141-540913.html https://www.scanboat.com/sv/batmarknad/baatar/motorbaat-seafaring-34s-17423135 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts