Gå till innehåll

Båtlivet i Runn


Teji

Recommended Posts

Postad (redigerade)

:D :d Jag visste att jag försökt hinna med en gång tidigare Joqq, 5 juni 2015, Prästö.

Hmmm... Såg nu att det kanske, kanske var lite fel datum :)

post-14-0-79073600-1435049695_thumb.jpg

Redigerad av Teji
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en grymt skön helg på runn, första riktiga sommardagen var igår kändes det som

2011v68.jpg

2pra0r4.jpg

Lite Wakeboardåka i 60 knop typ

35naro4.jpg

11ugcqg.jpg

jife5k.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D :d Jag visste att jag försökt hinna med en gång tidigare Joqq, 5 juni 2015, Prästö.

Hmmm... Såg nu att det kanske, kanske var lite fel datum :)

attachicon.gifimage.jpg

Haha! Nästa gång får du knäppa fortare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Lägger in en liten bildserie på Jockes (joqq ) sista airo tur för i sommar eftersom han bada både sig själv, polarn å båten. Inga perssonskador men en del vinterjobb på båten.Han vill förstås tacka dom alla som hjälpte till å fixa upp båten särskilt Robert i faluklubben som körde in båten med flotten.

FullSizeRender.jpg

IMG_6436.JPG

IMG_6437.JPG

varmkörning.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där var ogilla på riktigt men skönt att det gick bra för de inblandade

Vi låg vid Prästö när joqq blåste förbi, sen tog det inte lång stund innan jag hörde vad som hänt och att ni fått god hjälp. :thumbsup:

Redigerad av Teji
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO första bilden är tagen från vår båt och det utanför gäddö han sniffade förbi  å hejja. prästö nästö till vädster upp i bilden.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

lite sent svar :)

 

vi hade tur både jag och min polare som klarade oss med enklare blåmärken, 

 

powertrimet gick sönder och körde in motorn så mycket det gick, då låg vi 67knop ca när man började märka att något var på tok, han få ner hastigheten till dryga 55-60 knop innan motorn var fullt intrimmad vilket resulterade i att båten ramlade av skidan  och lade sig på fribordet och samtidigt korsade vi en våg som tog tag i fören och drog ner den och runt båten. Allting gick väldigt fort och det gick inte att parera över den mot andra fribordet då den troligtvis sög fast i mina dyklister som är monterade i fören. 

 

Vi låg och studsa lungt i några vågor samtidigt som motorn började trimma in så de var ju en del båt i luften så det tog några sekunder innan man märkte att den håller på att vrida sig mot styrbord och då släppte ja av successivt men vi han inte ner i tillräckligt låg fart.

 

 

tack för bilderna kul att se på i vintertider vi har framför oss :)

 

repareringen av båten kanske kan komma i en projekt tråd om intresse finns av er :)

 

//Jocke 

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Jag får bjuda på en bild i denna tråd också. Det är ett tag sen men jag kollade faktiskt att p/t inte verkade hänga sig morse innan jag stack.  

20160507_100616.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en repris på bilden från sista turen förra året. Zoomar man in ser man en hoppbacke på ett av bergen till höger. Väldigt lika känsla som i höstas. Kallt i luften. Kallt i vattnet. Solen värmer.

20160507_092130.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej allihopa!

 

Tänkte höra om någon har några bra tips på fina öar/smultronställen på Runn? Har mestadels hållit mig runt Ösjön då jag har båten i Ornäs och tiden räcker sällan till för att åka och och upptäcka nya ställen. Men tänkte jag skulle försöka vidga mina vyer denna sommar om båten vill som jag vill vilket inte var fallet förra sommaren. Har försökt googlat runt lite men än så länge inte hittat någonting.

 

Delar med mig av en bild också från förra årets enda tur :)

 

//Simon

20150703_212202_HDR.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 31 maj 2016 at 20:58, Simon sade:

Hej allihopa!

 

Tänkte höra om någon har några bra tips på fina öar/smultronställen på Runn? Har mestadels hållit mig runt Ösjön då jag har båten i Ornäs och tiden räcker sällan till för att åka och och upptäcka nya ställen. Men tänkte jag skulle försöka vidga mina vyer denna sommar om båten vill som jag vill vilket inte var fallet förra sommaren. Har försökt googlat runt lite men än så länge inte hittat någonting.

 

Delar med mig av en bild också från förra årets enda tur :)

 

//Simon

20150703_212202_HDR.jpg

 

Hej.

Hellmansö är ett bra ställe att börja på, fina bryggor, stora gräsytor, grillstuga och en enklare men sk-t kul frisbeegolfbana.

Slusscaf'et med mat, öl, minigolf samt musik lite då och då.

Men fråga runt lite när du är t.ex på Hellman, det är lättare att visa på ett sjökort och alla är hjälpsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies