Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon som har erfarenhet från företag av att klä om dynor i båten?

Våra börjar bli lite tråkiga och jag tycker TF Design gjort flera riktigt snygga klädslar. Har sett exempel på Blocket på dåliga arbeten från okända firmor också.

Det är dock snuskigt dyrt att klä om (för min plånbok). Förstår att det tar mycket tid och att materialet kostar, men ca 100 papp för sittbrunn och soldynor på fördäck gör att jag skruvar lite på mig och vill se över om det finns alternativ, men det är kanske där det bör landa?

Bifogar bild.

båt.jpg

• Thumbs up 1
Posted

Jo, kostar skjortan att klä om dynor och annat.

På min Queen Larina, (Carver 56) hade nästan all klädsel på fly bridgen missfärgat lite. Kollade priset för att klä om och det var klart mer en man ville kosta på.

När båten såldes berättade mäklaren på Kentucky Lake att nya ägaren hade ringt Carver fabriken och dom hade en hel uppsättning dynor-klädsel för fly bridge på lager. (Mycket grejor var det)

Tror nya ägaren betalade 2000 dollar för allt..  vilken var en bråkdel av kostnaden att klä om..!!

Nu kanske inte din tillverkare har klädsel till äldre båtar men kolla.

• Like 1
Posted

Princess har tyvärr inga äldre dynsatser i lager (du är även den lite ovanligare varianten med soldäck bak). Sedan beror det på hur petig man är, många nöjer sig med det du beskriver, lite slarviga mallningar (ofta efter de gamla dynorna istället för att malla på plats i båten) och svajiga sömmar. Själv är jag superpetig och vill helst ha original, går inte det så anlitar jag Alfa Bilklädsel på Kungsholmen som är superbra men tar betalt där efter... Det är sura pengar men OJ vilket lyft det blir. Dynorna står för en ganska stor del av helhetsintrycket på din båt, kör 🙂

• Like 1
  • Thumbs up 2
Posted

Jag har anlitat en polsk firma som gör fantastiskt fina jobb. Kan höra om han även hämtar i Sthlm

De är inte så billiga som tidigare men fortfarande bra pris tycker jag

Prisexempel

Alla dynor i salongen samt förarstol med broderad logga i min Nimbus 350. Lite skum byttes också där det behövdes. 18000kr (höst 2023)

Precis gjort kompisens 2002 Princess 50. Alla dynor på fly samt solbädd och alla dynor på akterdäck. Lite skum byttes, logga på några ställen samt ändring av soldyna. 50000kr 

Hämtning och lämning av dynor ingår i priset så klart

• Thumbs up 2
Posted

Kolla med pacyfic.se dom är toppen och bra pris!

• Thumbs up 3
Posted

Skickat PM

• Thumbs up 1
Posted

Tack för förslagen. Jag har fått ett klart lägre pris nu, får se om det håller i sig hela vägen :)

• Thumbs up 1