JRJ Posted March 6 Report Posted March 6 En kompis har köpt en båt i Jönköping och behöver få hem den till Trosa. Några tips på firmor som kan lösa sånt till ett vettigt pris? AMK kanske har nån körning framöver? Är inte jättebråttom som jag förstod det, den kan stå i några veckor till 25 fot 280cm bred, 260cm hög, vikt ca 1800kg. Står dock på vagn, så lär bli aningens längre, högre & tygre. 30-vagn, så att traila hem den är nog inte ett alternativ. Det billigaste pris han fått hittills var 30kkr + moms vilket kändes lite saftigt... Quote
Kuling Posted March 6 Report Posted March 6 Ring Magnus på biltransporten.se. Han tar båten på sin båttrailer, ni åker med (med egen bil och släp) och tar hem 30-vagnen liggande på en vanlig släp (eller hellre en biltransportvgan). Kranbil blir alltid dyrt, bränsleförbrukning, vägskatt etc. Tror båten är för stor för att han skall vilja köra den med vagn på sin öppna biltrailer. Min Scand 7100 tog han på sin båtsläp från västkusten sedan åkte jag själv och hämtade hem båtvagnen. Magnus är mycket trevlig att jobba med, dock har han ofta lite väntetid. Brukar bli bra pris om man har lite tålamod och kan planera så han slipper tomkörningar. Quote
Lindahl195 Posted March 6 Report Posted March 6 4 timmar sedan, JRJ sade: En kompis har köpt en båt i Jönköping och behöver få hem den till Trosa. Några tips på firmor som kan lösa sånt till ett vettigt pris? AMK kanske har nån körning framöver? Är inte jättebråttom som jag förstod det, den kan stå i några veckor till 25 fot 280cm bred, 260cm hög, vikt ca 1800kg. Står dock på vagn, så lär bli aningens längre, högre & tygre. 30-vagn, så att traila hem den är nog inte ett alternativ. Det billigaste pris han fått hittills var 30kkr + moms vilket kändes lite saftigt... 21 fot, ~2000kg med trailer. Leta upp någon med BE och riktig dragbil+ flaktrailer+truck/hjullastare. 😁 Nu fick jag en throwback med, good times 🙂 1 Quote
JRJ Posted March 12 Author Report Posted March 12 Tack för tipsen, biltransporten.se kan nog vara nått Quote
Recommended Posts