-PLM- Posted March 21 Report Posted March 21 Jag har alltid gillat att komma in på otillgängliga ställen och har ett tag gått i funderingarna om man ska bygga en skärgårdsjeep någon gång med ett stuk lite liknande expeditionsbilar i Afrika. Jag tänker mig i första hand en mittkabinsbåt runt 7m lång med utombordare. Båten kittar jag med solceller så den är oberoende av landström, fastsatta paddlar på sidorna med båtshakar, om möjligt lite klotfendrar etc. montera dieselvärmare. Invändigt fixar jag mörkläggningsgardiner och ser till att det får plats kyl, vatten, spiskök, proviant, extra propeller med mera. Båten ska gå att bädda ner så flera personer kan sova i den, lite trångt gör inget. Jag har tidigare haft en Ryds 510MC, den är bra men för liten. Tänker mig typ TG7000, har någon tips på andra lämpliga båtar i samma prisspann, eller om någon sett nån sida med någon som gjort samma udda idé. 1 Quote
snappyjuan Posted March 24 Report Posted March 24 Det låter som en riktigt häftig idé! Att bygga en självförsörjande "skärgårdsjeep" låter som en dröm för äventyr. TG7000 verkar vara ett bra val, men kanske kolla in Targa 25 eller Nord Star 26 också? Ser fram emot att följa ditt projekt – det här kan bli något riktigt unikt! VÄGGKLOCKA BARN Quote
Recommended Posts