Jump to content

Unread Content

Showing status updates, topics and calendar events posted in for the last 365 days.

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Speedy

    Uttern s64

    Trevligt. Grattis!
  3. Speedy

    Båtlivet i USA

    lite väl högt hissat...
  4. Yesterday
  5. Gasglad

    wastegate till Aqad 41

    Nä jag tror inte det heller.
  6. Kane

    Magnum?

    I boken om Boghammar står det att tillverkningen av 28 las ner 1971.
  7. Jag kör med en rund Safire och är nöjd. Men den kanske är för stor? Gillar att ytterhöljet inte blir varmt.
  8. Last week
  9. Ett kvittrande ljud kan absolut vara lagren i spännrullen
  10. Lind4hl

    Long time no see, överväger båtköp!

    Relät är skippat sedan länge, det verkar vara nån bonn-lösning. Skulle fått en ny givare av en polare denna v. Men den blev glömd hemma. Det kommer bli en vippbrytare med 3 kablar, så man kan välja normalt öppen eller stängd, min som satt är normalt öppen och sluter när den växlar, jag behöver alltså en "tvärtom" Den kommer jag splitsa in till +12v till tändspolen, dvs vita kabeln i kontakten med 4 stift. Edit: förövrigt börjar jag få rutin på att stänga av och växla. Därav det inte blivit gjort, fungerar helt ok såhär med 😂 Till vintern blir det bravo drev 👌
  11. Gasglad

    Smuggler

    Bara handla och komma med i klubben
  12. Earlier
  13. Linkka

    EVC problem

    Du kan sätta EVC systemet i kalibrerings läge och sedan köra ner och bara trycka "Ok" och så är drevet nere fastän givaren visar max. Dessa givare är PISS och SKIT. Trångt och jävligt att byta men efter man gjort det 30 gånger så går det oftast på 5 minuter. 😁
  14. Danne76

    KAD eller D

    Jag tycker faktiskt inte den går så hårt. Har en D4 300 och marschar mellan 2500-2800v och då är det helt ok. Hade en kad44 i båten innan och kan inte säga att jag tycker det är ngn avgörande skillnad i gången. En fördel med D4an kan jag tycka är att kompressorn slår av vid ett lägre varv och turbon tar vid istället. I och med att kompressorn låter högt på bägge maskiner är det skönt när den slår av!
  15. Ec1

    Chaparral 270 Signature 2008

    Tror 250/270 är samma båt men 250 är den äldre varianten. Jag skulle definitivt leta efter en med targabåge, mkt bättre kapell lösning och plats att ha solcell mm. Finns olika layouter i cockpit. Chaparallen upplevde jag som välbygd och kändes moderna i materialval och design.
  16. dag55

    Vilken lack/färg under vattenlinjen?

    Kör med enbart epoxiprimer under vattnet, det funkar fint.
  17. JanJ

    Oärliga typer

    Och Nomad blev inte äldre än så... 🙄😂
  18. Kane

    Fotograf Hans Östbom

    Tips: Sätt rätt rubrik på tråden så kan det vara lättare att få hjälp.
  19. Haddock_

    Tvätta blyad ankarlina

    🤪
  20. Speedy

    Poler-/Slip-maskin för Abralon våtslip rondeller?

    Glöm inte före och efter bilder
  21. Chaparral

    Köpa ny båt

    Glad påsk 🐣🐤🐥😎
  22. Flajjan

    Kajaktråden

    Allt går att göra till en nördig materialsport...
  23. Lars Ström

    Ny båt

    Grattis.. Ser den ut så här..🤣 En 56 Fly..!!
  24. joi

    Säsongsstart 2020

    Lill båten åkte i idag blev bara en kort tur och tittade på nya restaurang bygget här i Norrsundet som ska vara klart till sommaren
  25. rib-norway

    Rib unlimited / stormway rib

    HeiEr det noen som har en ide om fine konsoller som kan brukes på Rib unlimited/ stormway rib?Jeg liker ikke den gamle originale konsollenhttps://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABAD
  26. Jarlingar

    Vart köper ni tross bäst/billigast?

    Hjertmans, seasea mfl?
  27. Andreas81

    Kar-marine mini racer

    Årets första på blocket https://www.blocket.se/annons/stockholm/kar_marine_4_3_katamaran/88891211 En av dom tidiga båtarna, och på denna båt så är akterspegeln omgjord mins två gånger...
  28. XSailor

    Ta hem Projekt från Norge

    Denhär länken ger bra information http://www.ceproof.se/importer/ Norge är aningen lättare som sagt men att i dagens läge importera lagligt en äldre båt från USA (nyare än 1950) utan färdig CE plate blir ganka komplicerat och dyrt, och motorn är i praktiken nästan omöilig at få igenom( lagligt). Dock fins det ju många "grey import" båtra som slunkit igenom på marknaden......
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies