Stålproppen Posted April 30, 2015 Report Posted April 30, 2015 Grymma bilder allesammans!Vissa hade jag faktiskt inte sett tidigare. Skitkul! =) Quote
Stålproppen Posted April 30, 2015 Report Posted April 30, 2015 Ska leta i datorn och se om jag kan hitta några bilder att bidra med. =) Quote
Stålproppen Posted April 30, 2015 Report Posted April 30, 2015 Sprillans växelhus och sprillans propeller förra hösten. =) 2 Quote
Stålproppen Posted April 30, 2015 Report Posted April 30, 2015 Sprillans växelhus och sprillans propeller förra hösten. =) 1 Quote
mattstar Posted April 30, 2015 Author Report Posted April 30, 2015 Härligt och vilken "schteeeekare" i baksätet du hade 1 Quote
kimster Posted May 1, 2015 Report Posted May 1, 2015 (edited) Är det inte någon grabb med guldbyxor som har lite synder att erkänna... ?? Edited May 1, 2015 by kimster 3 Quote
mattstar Posted May 1, 2015 Author Report Posted May 1, 2015 Ha ha, ja jag vet det händer grejor i Obbola 1 Quote
mattstar Posted May 3, 2015 Author Report Posted May 3, 2015 Fasen grymt du "vaknade till liv" också Edholm Hoppas på få senna denna skönhet till helgen och framförallt se den i sjön för kanske en test repa eller två Quote
KungenEdholm Posted May 14, 2015 Report Posted May 14, 2015 Idag blev det vaxning av min Finnsport 500 som snart kommer att ligga på blocket. Någon som känner sig sugen så hör av Er! Kan säljas komplett alt utan motor. 2 Quote
mattstar Posted May 15, 2015 Author Report Posted May 15, 2015 Vet ju alla våran Cewan ligger och ruvan på en grymt fin film han gjort om dessa Norrland Guld båtar ;-) Så vi väntar ivrigt 1 Quote
mattstar Posted May 15, 2015 Author Report Posted May 15, 2015 Grymt fin den ser ut Finnsporten synd man inte han se den live i helgen dock Quote
cewan Posted May 16, 2015 Report Posted May 16, 2015 Vet ju alla våran Cewan ligger och ruvan på en grymt fin film han gjort om dessa Norrland Guld båtar ;-) Så vi väntar ivrigt Haha, ja jag är egentligen emot musik då det kommer till båtar.. Men för att ge övriga en kort förklaring så är vi som ni kanske märkt ett glatt gäng här uppe som uteslutande bara kör båt för att skratta och ha roligt. Sen så brukar vi träffas ibland käka en pizza och dricka några öl och kolla på youtubeklipp för att längta lite extra inför sommaren. för två veckor sedan så hade vi en träff till där även Mattstar var med och deltog och vi började dagen med att åka runt och titta på lite båtar etc innan vi käkade mat och drack öl. Inför denna gång så fick jag för mig kvällen innan att det hade varit kul att kasta ihop något klipp.. Sagt och gjort här är klippet: https://www.youtube.com/watch?v=bdM-Gn3IXg4 4 Quote
cewan Posted June 18, 2015 Report Posted June 18, 2015 Den gick väldigt bra, motorn går rent och fint å det är grymt orr i den. 1 Quote
kimster Posted June 18, 2015 Report Posted June 18, 2015 Kul att det lirar! Har du ställt in något eller är det som den kom? (den gick rätt rikt har jag för mig) Quote
mattstar Posted June 22, 2015 Author Report Posted June 22, 2015 Blev sjukt nice med röda fribord och röda stolar Quote
cewan Posted July 13, 2015 Report Posted July 13, 2015 Mötte kungen Edholm i älven idag! Fint gick den rackaren också. 2 Quote
mattstar Posted July 21, 2015 Author Report Posted July 21, 2015 Såååååå, då har man varit uppe i Umeå och fårt gasa av sig med likasinnade fartdårar och så sjukt jävla kul och trevligt och vilket glatt gäng vi är Sen till råga på allt hade vi "fin" besök av allas fåran Jeppe Zander, så denna gång har vi MYCKET fina bilder på gång som Jeppe sitter och ruvar på samt maaaasssssaa filmmatrial som kommer tittas på Men som en lite för upplaga så satt jag med min ringa kunskap och klipte ihop en film med enbart mitt material eller delar av det iallfall. Nu får man tänka på att detta har jag nada kunskap på så mitt första klipp men kommer bli mer film för roligt lära sig Men jag lovar det kommer komma fler och bättre och mååååånga härliga bilder från 2 helt oförglömliga dagar med NorrlandsGuld gänget 6 Quote
cewan Posted July 21, 2015 Report Posted July 21, 2015 Som sagt vi träffades i helgen som va. Båtarna som var ute var Tintorera Phantom 20 *2 Fjordling Allison ss2000 Skater 21 Hydrolift R20 Regal Platsen var Umeå. Smakprov på mattstars pärla 4 Quote
cewan Posted July 21, 2015 Report Posted July 21, 2015 Var det oss dem var ute efter? De var då väldigt intresserade av att titta på allison samt ett par +80knops repor som bjöds. 4 Quote
cewan Posted July 21, 2015 Report Posted July 21, 2015 Sen for delar av oss ut å puttra en stund För att sedan äta lunch 2 Quote
Jesper Zander Posted July 21, 2015 Report Posted July 21, 2015 Vi tar några bilder innan vi loggar ut härifrån. Magiskt vackra Phantom 20 renoverad av Mattstar. Liknande materialupplägg samt en 200XS som jag har i min. Kändes lik min. Vilket inte är så konstigt då både Mattstar och jag har riggat efter Lasse Norrmans recept. Som synes funkar det rätt bra. Addelunkans fina Fjordling. Snudd på nyskick. Enda båt som lekte i helgen utan en Merc på akterspegeln Bilden tog jag på Bettnesand, vi tog alla båtar dit och åt lunch. Vår lekledare för helgen. Kapten Cewan. Tintorera/ Mercury 2.5 EFI 280. Riktigt trevlig båt som efter inkörningsperioden är över kommer gå fort. Riktigt fort! Här en bild med Holmsund i bakgrunden (tror jag) Min nya förälskelse. Allice. Allison SS2000 Mercury 2.5 EFI 280. Överlägset det ballaste i båtväg jag åkt. Axxet slår allt annat samt med Oskar bakom ratten gick det i 90 knop som på räls. Magiskt 3 Quote
kimster Posted July 21, 2015 Report Posted July 21, 2015 Är propellern längre bort i bild i inlägg #35 en Lightning ET?? Stigning?? Quote
cewan Posted July 22, 2015 Report Posted July 22, 2015 Här ser vi även skatern och hydroliften på bild. Här är vi påväg mot ett strandhugg 2 Quote
Recommended Posts