Gå till innehåll

Bilder Från Båtliv


Magnus

Recommended Posts

Bra att du gått upp i längd, tror det är rätt väg att gå :)  Går du upp ytterligare 3 fot till nästa säsong så... ;) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tror jag också, fantåmen var lite i kortaste laget ändå samt utan trimtank vart det inte bättre. Om jag ska ha en 26a får jag inte ha många lager kol i skrovet för att komma ner i rätt vikt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Fina bilder Magnus! Man ska inte förakta fasta gluggar. Jag började min systemkamerabana med en OM-1 med 28mm o 100mm. Man kommer långt med det(även om man får backa långt ibland...). Å då lär man sig att uppskatta bra zoomar oxå...;)

 

 

Arnesonbåten, vad är det för något?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Jens sade:

Fina bilder Magnus! Man ska inte förakta fasta gluggar. Jag började min systemkamerabana med en OM-1 med 28mm o 100mm. Man kommer långt med det(även om man får backa långt ibland...). Å då lär man sig att uppskatta bra zoomar oxå...;)

 

 

Arnesonbåten, vad är det för något?

 

Kul att körde just en om-1 denna kamera är en om-d m5 mk2 :-) sjukt nöjd med denna

 

 

Arnesson är är en wellcraft excaliber 400 (tror jag de heter) och ännu en båt som får ligga hela vintern utan täckning :-( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Tog lite bilder med  telefon på diverse båtar i veckan när jag var i spanien på jobb, liten stad ovanför Vigo.

Fanns det mesta en gammal regal, en flipper , glastron, bosse bogserbåt, klubbhus samt lite vrak och naturligtvis gyllene rumpan, bilden på chips skålen  är ju ingen båtbild men var ganska njutningsfull ändå... Landade på arlanda för ett par timmar sen i regn och kallt, va att skönare där nere men värmen kommer väl hit åsså till slut.

 

20160406_161006.jpg

20160406_162055.jpg

20160406_161146.jpg

20160406_161744.jpg

20160406_162405.jpg

20160406_185644.jpg

20160406_162532.jpg

20160406_165609.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Idag var jag ute och pysslade lite med båten inför säsongen, inget spännande att visa bara måttade lite och funderade inför några kommande jobb.
Eftersom jag håller till i krokarna av Gryts Varv så tog jag vägen förbi när jag var klar med mitt.
Man vet aldrig vad som händer där, inbland rätt spännande saker.

Tyvärr var det inga spektakulära sjösättningar på g just när jag var där, men en hel del båtar har redan kommit i sjön inför säsongen.

Det låg en riktig bjässe vid bryggan invid sjösättningsbordet (det är som ett lyftbord som tydligen ska klara 400 ton!).
Byggdes från början av marinen har någon sagt, om det stämmer eller inte vet jag inte, Kustbevakningen har ju hållit till i Fyrudden ett stenkast från varvet i alla år också..

Northern Cross (man verkade hålla på med jobb inuti båten).
På andra sidan bryggan framför lyftbordet lång en annan bjässe (Azimut?..) men den såg nästan liten ut bredvid Nothern Cross, fast bakom ligger en äldre Fairlane 55´a, det ger en vink om proportionerna.
 

IMG_6631.jpg

IMG_6635.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite andra linjer på den här.
Den låg på trailer, men om den skulle upp eller i låter jag vara osagt..

Stabila vagnar, inget att hänga bakom familjekombin direkt

 

IMG_6636.jpg

IMG_6637.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyftbordet (eller vad man skall kalla det).

En hel del båtar har kommit i sjön och andra på god väg. . .

IMG_6634.jpg

IMG_6633.jpg

IMG_6632.jpg

IMG_6638.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra har gjort sitt för i år.

Så en båt som ligger på land hos sjöfartsverket här i Norrköping.
Det saknas något på akterspegeln, kanske ett projekt för den händige cybermarinemedlemmen som är i behov av oöm åretruntbåt och har en passande bestyckning som ligger och skräpar..
Sjöfartsverket är säkerligen i behov av pengar. ;)

IMG_6639.jpg

IMG_6640.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det var inte kö till rampen i morse på Ornäs Båtklubb. Premiärtur med oljeraketen. En sjö för mig själv i strålande solsken.

20160507_085444.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Sjösättning på g i Gryt.

Tyvärr medgav inte klockan att invänta och fånga det hela på bild.

Men någon gång ska det nog klaffa om intresse finns?

 

 

 

image.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordentligt snygg båt.. har säkert sagt det förr men kan inte låta bli att säga det igen.. -_-

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tjo ho! 
Igår gled pärlan i sjön, hon gick igång som en klocka och allt fungerar, i alla fall så här långt..
Till råga på allt på min födelsedag, det var en bra present. :)

IMG_6865.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsnöjet, sitta på balkongen och spana båtliv.. till helgen får man förhoppningsvis i den egna :)

20160531_191937.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er! 

Idag har jag lämnat hemmahamn i Halmstad med trailer. Har äntligen anlänt en ny hamn och sjösatt båten. Ett område med mycket mer skärgård än vi har i Halmstad

(vi har en ö, Tylön).

Någon här på forumet som kan se var vi hamnat?

image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansar på Blekinge, Karlskrona, Sturkö, Sandahamnen

 

Men vad vet jag ;)  Det bygger på att tornet i bakgrunden är "rätt" torn

 

Min gissning /Mattias

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Mattias!  Sturkö, Sanda gästhamn.

 

Vi ska fara runt i skärgården några dagar nu. Finns det platser vi absolut inte ska missa, så skulle jag bli jätteglad för tips.

/ Håkan

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slängde in några platser jag gillar, så har du lite tips att gå på. Men det är ju mycket som är vackert.

Att tänka på är ju att det är grunt på stora delar av skärgården, så håll koll på sjökortet. Min bild är att det är väldigt bra utmärkt på sjökortet med grund osv. men det gäller att hålla koll. Östra Skärgården är vacker, men givetvis måste ni in till stan o snurra runt lite. Ha så trevligt o lycka till :) (hoppas nu länken funkar)

 

http://kartor.eniro.se/m/lqJBE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies