Stoft Postad 3 Juli, 2020 Rapport Share Postad 3 Juli, 2020 Då familjen växer och Örnviken är för liten så börjar blocketappen gå för högvarv. HTn kommer få ryka mot en DC eller BR men jag har alltid varit lite anti inombordare då jag är mer hemma på en utombordare samt läser om så mycket haverier pga rost, frostsprängningar osv. Nu är inte underhållet något problem från min sida men att veta vad föregående ägare har gjort på hösten... Är en sötvattenkyld motor mer skonad mot dessa problem än en sjövattenkyld? Vad har panelen för tips på båtar i prisklassen 60-100k? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patrick Flink Postad 3 Juli, 2020 Rapport Share Postad 3 Juli, 2020 1 timme sedan, Stoft sade: Då familjen växer och Örnviken är för liten så börjar blocketappen gå för högvarv. HTn kommer få ryka mot en DC eller BR men jag har alltid varit lite anti inombordare då jag är mer hemma på en utombordare samt läser om så mycket haverier pga rost, frostsprängningar osv. Nu är inte underhållet något problem från min sida men att veta vad föregående ägare har gjort på hösten... Är en sötvattenkyld motor mer skonad mot dessa problem än en sjövattenkyld? Vad har panelen för tips på båtar i prisklassen 60-100k? Självklart sötkylning! Jag personligen hade ALDRIG köpt en båt med sjövattenkylning. Motorn lever längre och du får faktiskt en bättre bränsleekonomi pga högre temperatur. En sjökyld motor ska inte gå på 80 grader då det blir "panneffekt". Sen minimeras rost osv. Svårt idag att köpa båt billigt pga Coronabåtar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.