Lundgren Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Har för ett tag sedan sett en ev. avgjutning på kanske Scarab 302 sport eller liknande? Men kan inte minnas vad den hette, har för mig att det började på P? Finns även ett besiktningsreportage i någon båttidning där den totalsågades (men det var nog just det exemplaret) men hittar den inte Är det någon som har en aning om vad det är för båt jag söker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Den här? Ska vara en avgjutning på Cigarette enligt ägaren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Sen finns ju High tec 300 wa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Den första heter Benotti men den och Hitec är samma skrov och överbyggnad med skillnaden att hitec har öppen akter. Benotti ska ha gjorts i Uddevalla nånstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted July 28, 2020 Author Report Share Posted July 28, 2020 Yes! Den på bilden var det jag sökte, ah Benotti var det!!! Inte Penotti 😃😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Uppdaterade mitt inlägg ovan med lite mer info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted July 28, 2020 Author Report Share Posted July 28, 2020 Supertack! Nu skall jag bara hitta en att köpa också 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Köp min Flying Flipper och gör en WA av den istället... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted July 28, 2020 Author Report Share Posted July 28, 2020 Har sett att du annonserar ut den men det blir så mycket jobb och jag har insett att köpa ”färdigt” är mer min melodi. Sen är jag inte rädd för lite fix o trix så klart men att bygga om från ht till wa blir övermäktigt för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted July 28, 2020 Report Share Posted July 28, 2020 Är inte detta ett bättre alternativ i så fall? https://www.blocket.se/annons/goteborg/hydrolift_stormway_f_29/91139536 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted July 28, 2020 Author Report Share Posted July 28, 2020 Kikar även en hel del åt det hållet men prislapparna brukar vara ”saftiga” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Z Posted July 31, 2020 Report Share Posted July 31, 2020 Hittade besiktningsmannens artikel från Vi Båtägare och man kan inte säga att han hoppade av glädje över denna båt http://www.batbesiktning.se/Artiklar/Pdf/Vi_Batagare_nr1_2007_2.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted August 2, 2020 Report Share Posted August 2, 2020 Mittpulpet (eller var du vill-pulpet eftersom den inte är monterad), mycket plats, bra pris. Dags för Lundgren att kavla upp ärmarna: https://www.blocket.se/annons/stockholm/crompton_12m/91221015 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted August 2, 2020 Author Report Share Posted August 2, 2020 Bra plats och längd men näe inget ”krypin” bra pris! Någon borde nappa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundgren Posted September 29, 2022 Author Report Share Posted September 29, 2022 HELT fel tillfälle för min egen del tyvärr men någon annan kanske kan skapa en ny projekttråd för oss att följa? https://www.blocket.se/annons/skane/benotti_32_wa__2006_unik_walkaround/102754499 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle AMK Posted October 2, 2022 Report Share Posted October 2, 2022 Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. …som jag tolkar artikeln. Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TTT Posted October 2, 2022 Report Share Posted October 2, 2022 1 timme sedan, Kalle AMK sade: Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. …som jag tolkar artikeln. Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. K Ball båt, jag är svag för cc båtar. Men priset för ett objekt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcusli Posted October 3, 2022 Report Share Posted October 3, 2022 21 timmar sedan, Kalle AMK sade: Den där båten har inte fått lysande kritik som går att läsa i länkad artikel här ovan. Men! Gillar man båtmodellen är det knappast någon omöjlighet att åtgärda iaf de viktiga bristerna i protokollet. Enligt författaren går båten ganska bra och är välbyggd med några brister. De flesta synpunkter gäller detaljer, inte konstruktionen. Alltså ett projekt men på inget sätt ett dåligt ämne att bygga på. …som jag tolkar artikeln. Värre skorvar har bara här på CM fått nytt liv. K Dessutom är ju besiktningsprotokollet 15 år gammalt, mycket kanske redan är åtgärdat? Någon som vet hur många sådana här båtar som byggdes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Åström Posted September 27, 2023 Report Share Posted September 27, 2023 Benotti är en ren kopia av High Tech 300 wa. Knoll och Tott köpte ett skrov och förlängde båten 2 fot, drog ut linjerna bakåt. Finishen blev nog inte den bästa. Problemet blev att aktre delen kom så lågt att drevet kom för långt ned i vattnet och bromsade farten. Med över 450 hk kom de upp i 40 knop, var själv med och körde den. Dåvarande ägaren var inte nöjd Med vår High tech 300Wa gjorde vi 51 knop med 315 hk. De som kopierade, var glada entusiaster. De kopierade till och med våra ståstolar, så allt bling bling var det inte fel på, resten har båtbesiktningsmannen Rybbe tagit upp. Hittade ingen kombimatta i laminatet, bara huggen matta vilket gör skrovet vekt och mjukt, dock är det mycket plast i den, så den är för tung. Hoppas alla brister är åtgärdade Lycka till J 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts