Mälar Elvis Posted October 4, 2025 Report Posted October 4, 2025 On 2025-09-18 at 10:15, JohanSSP sade: Är det Tootes gamla 28? Quote
JohanSSP Posted October 4, 2025 Report Posted October 4, 2025 2 timmar sedan, Mälar Elvis sade: Är det Tootes gamla 28? Ja precis 1 Quote
Corall27 Posted October 5, 2025 Report Posted October 5, 2025 https://youtu.be/Sk-03KaDKzY?si=fFsHz0bdAf7ON8UQ Giant of the Ocean: The largest container ship of 2023! 1 Quote
Magnus Z Posted November 13, 2025 Report Posted November 13, 2025 Jag hittade en intressant Youtube-kanal som innehåller en massa historiska filmer/berättelser om personer, båtar och en hel del annat som definitivt är värt att se på om man gillar båthistorik. https://www.youtube.com/@vehiculemagazine/videos 1 Quote
Corall27 Posted November 14, 2025 Report Posted November 14, 2025 Jag gillar när folk anstränger sig! Cool bygge! Quote
Magnus Posted February 24 Report Posted February 24 Har säkert länkat denna förut. Men kom och tänka på den när jag så videon i Melvis tråd. Detta är före Facebook, videomobiler, iPhones, gopro, influensers och båtpoddare. Detta var när vi filmade med riktiga videokameror i vhs-c eller hi-8 och möjligtvis i DV format. Alkohollagen var fortfarande moderat så alla var fulla på sjön. men vi trivdes och åkte båt. 100 båtar ställde upp och åkte pokerun. Från Stockholms innerstad till Små-Dalarögård för lunch och sen vidare till Sandhamn för lite soaré på kvällen. Det var bättre förr... 1 4 1 1 Quote
Mälar Elvis Posted February 25 Report Posted February 25 22 timmar sedan, Magnus sade: Har säkert länkat denna förut. Men kom och tänka på den när jag så videon i Melvis tråd. Detta är före Facebook, videomobiler, iPhones, gopro, influensers och båtpoddare. Detta var när vi filmade med riktiga videokameror i vhs-c eller hi-8 och möjligtvis i DV format. Alkohollagen var fortfarande moderat så alla var fulla på sjön. men vi trivdes och åkte båt. 100 båtar ställde upp och åkte pokerun. Från Stockholms innerstad till Små-Dalarögård för lunch och sen vidare till Sandhamn för lite soaré på kvällen. Det var bättre förr... Vid 21:50 kommer jag vinglandes i Baja-Majan 😊 Poker Run 2009 regnade det i princip konstant... 2008 var det stekande sol... I Baggensstäket stod det nästan still när alla plastraggare skulle igenom... kommer ihåg att man nästan blev yr av alla avgaser... 2008 var ju sponsrat av Bert Miltons Private (inte helt PK... ) På taket till bensinmacken Strandvägen stod lättklädda damer och viftade med Private-flaggor, som signal att starta våra motorer 1 2 3 Quote
Recommended Posts