Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

Har ju skickat ett antal t-shirts till Sverige och har nu lärt mig att det är 5 dollar dyrare att skicka två gula tröjor än två ljusblåa.

Dom ljusblåa är ett annat material och två stycken väger just under en gräns och två gula just över.

Rätt märkligt kan tyckas men inte om man förstår varför.

Nu får vi se om dom olika paketen kommer fram eller inte.

Ser ut som jag får göra ett gäng tröjor till.,

Vi får se.

78FF105A-320A-4884-AD03-6FDAAF090668.jpeg

FA6CB4FA-A3CD-47DB-AED8-0F167EBD3DDA.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lika med båtracing -   Man kladdar inte på en massa tung färg. Då går båten långsammare 😏

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna bild i cyberrymden.

Ser ju ut att vara kanske Sverige eller Skandinavien??

61CC2AB3-3BC1-457C-8B91-3F1CD4F28FF6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige eller Finland skulle jag gissa på...det ser ut att vara någon form av registrering nummer på örnviken till höger. Originalbilden kan ju också ha en tag i sig på platsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porschen flyter nog lite längre med fönsterna uppe..😃

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken som man är har jag i flera dagar letat efter Sea Ray och Formula båten som kolliderade sent i Fredags natt.

Har varit runt till varenda tänkbar marina och igår så hittade jag Sea Ray båten av en tillfällighet.

Fick inte komma in i lokalen där den är förvarad och snubben blev bara arg när jag frågade vad Formula båten är..

Finns ingenstans på någon av dom tänkbara marinorna i närheten.

Dock såg jag två mindre Water Patrol dykbåtar på MarineMax idag men ingen av dom ville prata..

Mest troligt är att Formula båten ligger på botten av LOTO för jag såg att man hade två Water Patrol båtar bevaka dom två dykbåtarna på platsen jag tror olyckan hände. Just där är det mycket djupt..kanske 30-35 meter..Vi får se om dom hittar något..annars för dom väl kalla in militär eller riktiga proffs att hämta upp resterna. Alltid svårt att få info när folk har omkommit i båtolyckor.

Sista bilden är var investigator Strom tror att olyckan hände..röd ring.

 

 

 

7383C40A-6609-4DB7-BCFC-9815C52AD843.jpeg

D1D6CF60-BF10-4EB2-B70C-13CEAB73E9C9.jpeg

6C953ED2-1043-4C12-9F6A-E74D14B78A1D.jpeg

Accident Fo Se.png

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på rätt spår..

Kom just ut i lokala skvaller blaskan.

 

 

C580C336-992E-43FB-9510-2EAB5B5B5625.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul att du vill ta reda på mer om en båtolycka. Hustrun tycker att jag ofta är alltför nyfiken när jag vill ta reda på exakt vad som hänt här i närheten där vi bor. Idag finns så många möjligheter att få info. Så jag lägger lite tid ibland. Bara för att.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr. Bob working on Razzmatazz..!!

Inspector Lars is checking him out.

033F4D3D-72DB-443E-BB46-115C461A5585.jpeg

  • Tumme upp 1
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett par bilder av en bekant från den brutala isstormen med blötsnö som gjorde att ett mycket stort antal bryggor med tak kollapsade runt hela LOTO 2006.

MarineMax hade precis köpt deras Marina från Port Arrowhead och inte ens hunnit ändra namnet.

Man ser Y-Dock är platt till vänster på andra bilden. Dr Bobs båt ligger där under med crashad  flybridge.

FA0323D7-64C1-467C-8DB5-9FED615029C9.jpeg

37F1D93B-4D1B-40F7-8BEB-27B919EC9E15.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Täcker försäkring i ett sånt läge eller är det force majure? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

It's heartbreaking to see how BRP is handling our outboard brand we love.
I also found out BRP deleted all three Youtube videos we did when I was the Evinrude Ambassador. Lots of work was done to make those videos and they are gone now.

 

D2644D28-7255-4C84-A74F-F2FD533AF4A5.jpeg

6C04475D-F64C-4B97-A494-047BC4252E6C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Jarlingar försäkring gäller om man har en som täcker skador på sin egen båt.

Många har bara ansvar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se, en tritoon är bättre med en till pontoon o mitten..🤣

pon.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-07-29 at 15:51, Lars Ström sade:

Dr. Bob working on Razzmatazz..!!

Inspector Lars is checking him out.

033F4D3D-72DB-443E-BB46-115C461A5585.jpeg


Blir inte godkänt av inspektör Ström😃😃

50029CA3-D263-4468-93E4-C658A317F652.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den här Cig. 59:an bättre än den svarta.

3 miljoner dollar känns lite väl saftigt..

 

 

0F764CAC-82B6-4D0B-ABDA-614A796284FF.jpeg

7F27B05E-AA4C-428D-B3C3-DE96B2B2B193.jpeg

  • Oops 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa kommentarer är låt oss kalla dom märkliga..😃

680A1F29-00E2-4C86-9CE3-4B0FEFF80AE2.jpeg

75FDA1D3-EEC1-4E08-8A96-875B65C4F485.jpeg

  • Tumme upp 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på NylleNytt att flera av våra bekanta är på väg till Sturges,  South Dakota för den årliga mäktiga Harley träffen.

Några tar stora omvägar bl.a i Colorado. Här är "the Painter" (som jag inte får kalla honom) och hans fru i det kända Independence Pass..dock med motor cykel..(första bilden)

Själv var man ju lite tuffare och 1996 tog Vi våran nya 40 fots American Eagle med den vita Jeep Wrangler efter över detta 30 miles långa pass..

Oj, Oj, Oj..så här efteråt kan man ju skratta men det var också ett äventyr som kunde ha slutat i ett 100 meter djupt dike.

Detta var ju i början av vårt husbussliv..Vi skulle till Aspen, Colorado och på kartan fanns det en genväg som jag tog utan att tänka så mycket på det.

Efter några miles stog det en stor skylt..max 35 fot totalt..

...äää..tänkte jag, dom överdriver alltid så vi körde vidare med vårt ekipage som var säkert 60 fot med Jeepen efter..

Vilket misstag..vägen blev smal uppe i bergen..vägen blev ännu smalare högre upp i bergen och Vi kunde inte klara svängarna för antigen tog taket i berget ovan eller framhjulet skulle hänga utanför kanten. Nu blev frun både arg och rädd när hon fick springa runt bussen och titta så vi inte skulle falla ner i djupet.

Mötande bilar fick backa i många miles och det blev en total katastof med trafiken..Efter en mycket svettig körning kom vi över passet och hade tur att ingen Polis kom och tog oss. Idag säger dom att man blir av med körkortet för samma dumheter..men som ofta var jag ute i tid.

I år är det 25 år sedan Vi började med husbuss livet..!!

Lite bilder jag hittade på vår buss och Jeep Wrangler uppe i vackra Colorado bergen utanför Aspen och Basalt.

Jag ville till Basalt för där bodde racing kompisen Scott Gillman. Vi stannade hemma hos honom i två veckor med bussen.

Det var då Scott Gillman beslutade att köra F1 båtracing i Europa efter jag berättat om racing overseas. Scott skickade senare en mindre husbuss dit att bo i inför 1997 års säsong...att han sen blev F1 Världsmästare berodde nog inte på mig..🤣

Detta var min andra American Eagle jag köpt ny några månader innan på Lazy Days i Florida.

(Började med en begagnad 1993 American Eagle jag köpte 1995..!!)

 

 

Note: Oversized and overweight vehicles are strictly prohibited from using the Pass at any time due to narrow and winding roads and steep inclines. Absolutely no vehicles over 35 feet in length (this includes a vehicle and trailer that, together, exceed 35 feet) may use the Pass at any time. These pass restrictions lie between MP 47.2 (Aspen side) and MP 84.2 (Leadville/Twin Lakes side, about one mile west of the junction with US 24).

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Independence_Pass_(Colorado)

Pass.jpg

I pass.jpg

100_2746.jpg

100_2747.jpg

100_2744.jpg

100_2745.jpg

  • Tumme upp 1
  • Oops 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses. Måste varit hårigt. 
Åkt mellan Denver och Vail och det är ju rejält bergigt och brant där i krokarna. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många flaggor finns det..men nu har vi grabbar en egen..😃😃

2E65BB9E-CB8D-48DE-A46E-2D344A17CF19.jpeg

  • Tumme upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2020-07-20 at 19:25, Lars Ström sade:

En bekant här på LOTO fick sin bil idag.

 

Finally arrived and totally exceeds my expectations 👍

A0BCD8A0-092D-4C2A-9B2E-E0D739E93F5B.jpeg

 

 

John Reinhold drove his new C8 Corvette from Florida to park next to my silver C8 so we could all celebrate at the Nauti Bar!

 

 

corv 1.jpg

corv 2.jpg

corv.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara jag som är udda i vår lilla familj.

Frun älskar att vara i garderoben och prova olika kläder för att passa ihop.

Igår regnade det ute så efter några timmar i garderoben blev resultatet detta.

Allt är gammalt hon letat fram i lådor..!!

166CCF8A-71A1-4BA6-9B0B-AD0D14832E30.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...dock dög inte utrustningen ovan till middagen vi skulle ha med vänner på kvällen.. så då måste hon ta fram ”nästa utrustningen”..

C4EEF1D8-DC52-4256-96F5-D6176E0FB3B7.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

VW Mark har fått fnatt..hämtar 2 inch stenar med sin fina GMC Denali istället för att betala en avgift och få det hemkört..!!

 

8C96F062-5A24-4F9C-87C3-440725EC736A.jpeg

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies