Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

Amarillo, Texas is the first overnight stop on our way the Lake Havasu City...Where is my song..(Amarillo by Morning)..😃😃❤️❤️
I have never ever seen so many "Wind Turbines" east of Amarillo next to I-40..Thousands and thousands.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..sitter på hotellrummet och planerar morgondagen.

Om vi kör samma sträcka i morgon hamnar vi i krokarna runt Flaggstaff, Arizona..Kollade hotell där men sen kom skräcken..

Minusgrader och risk för snö..

Flaggstaff är högt uppe i bergen..2,200 meter över havsytan..

  • Förvirrad 1
  • Bedrövad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flagstaff. När vi var där med familjen så bodde vi på ett fint motell. Tyvärr så visade det sig att det var nära järnvägen. Tågen tutade högt och länge. Så varje gång nån säger Flagstaff så tutar vi som tåg. Det var inte lätt att förstå att det låg så högt. Höjningen kommer gradvis. Inga serpentinvägar så man direkt fattar att man är på väg uppåt.

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IN-N-Out Burger i Lake Havasu City har jag också provat. Underbara minnen därifrån, att komma ut i värmen på en lördagmorgon i November och höra ett gäng powerboats vråla runt nere på sjön. 

Hoppas ni får en kul helg!

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår bokning på event hotellet är från och med i morgon och där är det riktigt ballt.

https://www.nauticalbeachfrontresort.com/?fbclid=IwAR1w7frtasMgaFDEVD38GBLQC6puwkZAs9oMjOE4cG3jwifvjeaVQ76iU60
 

Dessvärre kom mycket trist info från Sverige nu på morgonen som hör i hop med att vi är här just nu.

Återkommer senare om det.

B7025E32-7D8B-4373-8AAC-91F743DB2D6B.jpeg

E1449157-9BD1-4B14-ADF0-DA6BE30C5191.jpeg

A76C6EDC-2709-41AE-804A-DE55D73C639E.jpeg

6BF175A6-8446-480E-88DA-36C4933D614D.jpeg

0BDC8311-8B42-46A1-A85F-925FF301AFAD.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This place is wonderful..❤️🇺🇸🇬🇧.
London Bridge and the surroundings.
Been here many times before but much better this time.

2F411DA7-A0DA-420F-BE6D-5555FB2CDAC0.jpeg

EF2A4434-2F68-42EE-B9D7-9F5B4C2483B9.jpeg

06F1A576-E25F-4547-BF96-D149AEB9BF34.jpeg

A01A69C6-B98F-4D7F-9921-7BDA12BAEDF1.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt Nilsson..en mycket speciell vän i affärer och båt racing har lämnat oss.

 

Kort bakgrund..

Bengt var försäljningschef för Evinrude på AB Linco i slutet på 60 talet. Hörde talas om Bengt men kände honom inte då.
1971 blev Bengt ansvarig för Huzells Marinavdelning och Huzells var nu den nya Generalagenten för Evinrude i Sverige. (samma år som mitt första båt race Roslagsloppet)
1972 köpte jag en ny Evinrude 65 hästare med racing rabatt som Bengt ordnade som chef på Evinrude.
Den motorn gav mig mitt första Svenska Mästerskap i båtracings E klass.
1973 tog det fart ordenligt när Bengt Nilsson och Hasse Holmen på Huzells fixade fram den nya Evinrude 65SS motorn jag fick gratis.
Segrarna blev många i E klassen med Hasse Holmen som navigatör..på rundbanesidan vann nya motorn allt som fanns att vinna.
Bengt gillade att jag vann men ville ligga lågt..dock ville han med till Nordiska Mästerskapen i SE klassen 1973 i Holbeack, Danmark.
Bilden nedan är från prisutdelningen på den tävlingen med Bengt och mig.
Bengt var ju den som ytterst godkände alla mina kostnader för racing. Efter säsongen varje år så satt vi i timmar och gick igenom alla kvitton, kostnade för racing säsongen.
Ibland lite för många kvitton men Bengt bet ihop och man lämnade vårt årliga möte med glädje.
Bengt var också den som gjorde allt han kunde för att hjälpa mig starta min egen Evinrude dealer 1975.
Utan Billy Huzell och Bengt hade det nog inte varit möjligt att få en flygande start på min marinfirma.
1977 blev Bengt VD för OMC Sverige då OMC startade ett dotterbolag i Sverige för deras Evinrude-Johnson utombordare.
Nu fick Bengt ansvaret för både Evinrude och Johnson i Sverige och han skötte den uppgiften mycket bra under många många år.
Bengt tog höjdarna på OMC i USA till min firma som nu låg på söder i Stockholm och sa till dom att racing var viktigt för min utombordarförsäljning.
Det kom alltid bra grejor till mig från racingavdelningen i USA.
Bengt var tveksam när jag sa till honom vintern 1982 att jag ville köra nya F1-V8 Evinrude motorn.
Han tyckte det var för riskabelt men drog i lite OMC trådar och 1983 vart den enormt populära F1-V8 tävlingen på Riddarfjärden mitt i Stockholm möjlig.
Bengt var den som la grunden till att man körde F1-V8 tre år i rad i Stockholm.
1985 när brorsan Lennart vann VM serien i F3 så reste Lennart, Bengt och jag till F1-V8 tävlingen i Sevilla, Spain. Goa minnen från Sevilla.
Senare 1989-90 var Bengt den som hjälpte mig att få till ett F3 race på Riddarfjärden som kallades OMC GP. Att Lennart vann var ju så bra.
Senare när OMC i USA började fela så slutade Bengt efter alla dessa år med Evinrude Johnson.
Bengt var en tystlåten smart man och klev av innan OMC gick i konkurs i slutet av år 2000.
Bengt sa alltid till mig när jag ringde honom..Lasse..jag måste komma och hälsa på Dig i USA..

Dessvärre blev det aldrig så..Bengt lämnade oss igår..(den 13:onde Oktober 2021 efter en tids sjukdom)
Tack för alla goa minnen och hjälp under så många år.

 

 

bengt nilssom.jpg

  • Tumme upp 1
  • Bedrövad 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkade just in på hotellet.

Enda hotellet som ligger på en strand i Arizona och vi fick rum i den nyaste delen.

Så ballt..utsikt från rummet och där ute på plurret kommer tävlingen att köras på Lördag och Söndag 

754B73FA-669A-4915-89F0-328704036916.jpeg

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Bill have done a fantastic job putting the Racers Reunion on.
He is the best.
Yes.. I know it’s Mercury but this is on every table in the bar/restaurant..smile.gif
 

re4.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Early morning in Lake Havasu City.
Last day for the Racers Reunion and the final NGK F1 race of the season starts soon.
Will the veteran Terry Rinker win another championship??
Stay tuned for more..
Yes, I am sitting outside on the hotel room patio.
Beautiful quiet Sunday morning so far..😃❤️🇺🇸

sund.jpg

  • Like 1
  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll övernattar Vi på ett hotell efter Route 66 i någon håla i New Mexico.

Lägger in en bild på vår trevliga middag igår. Själv ser jag lite störd ut då Stephen höll på att "fågla sig" med mig när Carina skulle ta bilden.🤣

 

Lake Havasu City, AZ · Fun dinner at the Boat House Grill last night in Lake Havasu City.
Friends from former Mercury Racing in Canada, Mark Rotharmel, Peter, Dean Hansen (the Minneapolis boat dealer) with his wife Nancy.
Carina and me. Of course also the world famous Stephen Michael-the voice of H20-F1.

— at Boat House Grill.

Dinner boat house.jpg

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Two of the very best people that means everything to me in one great picture.
I am so proud of my beautiful wife and best friend Carina. Here she is next to my #1 hero in outboard racing.
Jimbo was the racer who got my attention as a young boy when he was racing overseas in Paris & Berlin 6 hours 1969/70.
50 years later Jimbo made up his mind and did us all proud and came to the 2021 Racers Reunion in Havasu City despite his difficulties.
We love you Jimbo & Cathy McConnell and thanks for a great weekend.
By the way..Picture by Lars..1f602.png

Lake Havasu City, Arizona.

 

1462388037_CarinaJimboHavasu2021.jpg.0b79f464e1ea383dcd311ea531e861f7.jpg

1234714322_sa1975.jpg.ec065dcad618e22a32070d8da4150a50.jpg.09ccaa13bfe5ad295008dba13c1127b7.jpg

 

Here we are in South Africa 1975. Great time and memories.

 

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2021-10-11 at 05:59, Speedy sade:

Blir det DKWn som får nöta milen?


Nix..vi tog VW Jetta bilen till Lake Havasu City.

Ville inte lägga på drygt 500 svenska mil på dom andra bilarna.

Jettan är fantastiskt 

 

Vi hade en snittfart på cirka 120 Km per timme åt båda hållen och snittförbrukning kan fasen inte bli så mycket bättre..

65E76D5A-6D2C-4A40-89EF-489DBC36C31A.jpeg

  • Tumme upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies