Jump to content

Båtlivet i USA


Lars Ström
 Share

Recommended Posts

Fick ett par bilder från Groningen, Holland när Vi var där och tävlade med "Jävulsmaskinen".. 1977.

König motorn med Volvo Penta kåpa gick ju satan när det gick..inte alltid den gjorde så men i Holland funkade den Rolex.

Dock är minnet från Groningen mera att vi tävlande på ett konstgjort vattendike/kanal..Kommer väl ihåg att när man körde nära kanten på stora diket tittlade man ner på marken..

Kändes jäkligt märkligt..men så är det i vissa delar av Holland.

Gropigt satan var det också.

 

gron vpk 1977 1.jpg

gron vpk 1977 2.jpg

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Går sakta framåt. Har fortfarande svårt med måttband i tum. Fick till sne-kapningen i taknocken skapligt. Massa extra förstärkningar och isolering.

Nu är det bara andra sidan kvar..😃

FF188794-B7C5-48DE-86E7-50161A35304B.jpeg

AA08F536-9397-442D-96DC-7D29EC175948.jpeg

 

2BD2EAD6-5F3B-4F05-A13D-4699DBF27EB3.jpeg

  • Thumbs up 4
Link to comment
Share on other sites

Chip King var på besök igår.

Han och frun Kim ville prova Encore så vi åt en god middag där i baren.

Han saknar inte sin Sea Ray 390 ”Back Taxes”

 

353E2BE5-9DD9-4131-9CC0-B3C9314259BF.jpeg

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Kändes surt men enda möjligheten..

Tog ner mina fina hyllor på andra sidan och med lite tur får jag den sidan klar i morgon och sen hyllor upp igen.

Isoleringen blir ju väldigt bra..

Andra kortsidan kvar..

564F064C-519E-4FB4-A7D5-C260F575512A.jpeg

779FFFD8-B830-4056-85CC-4742661A49E6.jpeg

34E5C738-F7B5-40ED-8AA8-D231855FFB48.jpeg

3F7E09B7-B506-41E7-8A6B-1AEBB5B1456C.jpeg

  • Thumbs up 3
Link to comment
Share on other sites

Gör rätt från start är något jag brukar följa men denna gång monterade jag hyllor och tänkte strunta i isolering och plywood..

Nu är allt som det skulle ha gjorts från start..

Riktigt nöjd 

En kortsida kvar och bäst att göra det nu annars blir det väl aldrig gjort..

Sa alltid förr..det man inte gör innan båten sjösätts blir aldrig gjort den sommaren..

(Gällde självklart inte tävlingsbåtarna)

A7EB7B14-A8EF-4098-9B3C-D0CB620ED011.jpeg

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

WOW..from my FaceBook page today..!!..

Evinrude - Johnson outboards. Facts, history, racing and OMC.

Jeroen Germes
I am currently restoring a tunnel hull. It is a Velden racing boat with the JPS logo on it. One of the most beautiful model he has designed!!


 

jps 1.jpg

jps 2.jpg

jps 3.jpg

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Här ligger vi och väntar på att få starta i Stockholm F1 GP 1984.

Ser ut som föraren av båt 8 klättrat ur sittbrunnen..😃

B4F6573C-C9F1-409F-AEF4-4B277B507B86.jpeg

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Nu är det full gas på Riddarfjärden 1984.

Bra sponsor..!!

 

608CC0E5-B45F-4633-8B6F-B82DBD4B8CDE.jpeg

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Fler bilder från en finne jag aldrig sett förut.

Riddarfjärden 1983. (Första året)

344DDC4E-71C9-4D86-9708-AA6EA632E73C.jpeg

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Det stormade ordentligt i Port Charlotte krokarna Florida i helgen.

 

 

98AD2DF3-EB97-4BF9-AA7B-6092B6C5146A.jpeg

ED3D0A42-A435-440B-A1EA-F491F18EC35B.jpeg

  • Oops 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Lars Ström sade:

Det stormade ordentligt i Port Charlotte krokarna Florida i helgen.

 

 

98AD2DF3-EB97-4BF9-AA7B-6092B6C5146A.jpeg

ED3D0A42-A435-440B-A1EA-F491F18EC35B.jpeg

Han har lagt upp båten. Lätt att bottenmåla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies