Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

Känns som BikeFest är det event som drar mest till LOTO..Vi var till bl.a på Encore i Fredags och det var proppfullt med bikers där..Hela strippen full av hojar och full rulle.

encore 2.jpg

encore1.jpg

encore3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Lars Ström sade:

🤣

 

 

6F370B0D-3568-4BCF-B499-3B95E5997EF4.jpeg

Tror att det är min grannes mor, den står här med jämna mellanrum iaf. Har inte sett suspekta personer med kvastskaft mellan benen dock.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkliga saker....

Grannhuset tvärs över gatan där min uppfart börjar är den tveksamma hålan på vår lilla gata.

Jay som ägaren heter bor inte själv där utan hyr ut. Ibland på korttid..ibland långtid. Då huset är i dåligt skick blir det dessvärre tveksamma hyresgäster som ofta använder vår uppfart som vändplan. Väldigt liten plats för bilar på Jays sida.

Vissa har kört ner mina lysarmaturer och det är en av flera orsaker till att jag vill ha min kamera fungerande.

Har sagt till Jay att jag struntar i vad han gör på sin sida av vägen..men vill inte att hans hyresgäster använder min tomt som vändplan.

För 4 år sen bad jag Ameren..vårt elföretag här att sätta upp en streetlight på stolpen som står på min tomt vid infarten till vår tomt.

Det vart mycket bra och lyser upp på nätterna..Kostar en del varje månad men anser att det är värt slantarna.

När Vi kom tillbaka från Sverige för några dagar sedan berättade en annan granne att Jay har nu 4 år senare klagat till Ameren att min "the street light is polluting his air"...!!

Ja..han använder exakt det ordvalet..

Ameren var här när Vi var i Sverige och vred armaturen lite ifrån Jays hus och satt på någon deflektor som gjorde ljuset svagare.

Ringde Ameren och frågade varför ingen kontaktad mig innan man ändrar vårt 4 år gamla avtal..

Dom bad om ursäkt och kom ut igår och tog bort deflektorn.

 

 

My street light..jpg

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra lägg..Dessvärre hittar jag ingen bra översättning till engelka för "ljusskygga" individer..??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fick killen som installerat kameran den att fungera igen..pajade också i blixtnedslaget..

Blev en dyr blixt men nu ser jag min uppfart igen..

Screenshot (144).png

  • Like 1
  • Tumme upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Känns som mycket båt för pengarna jämfört med många andra märken i USA

Sen är frågan om kvaliten skiljer likt priserna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla häftigt..!!

 

Det började med en krogstuga för 350 år sedan.
I dag är vi ett värdshus med en genuin prägel.
För att fira jubileet serverar vi nu från lördagen den 24 september en 350-års jubileums meny i restaurangen och puben för 350:-
Gäller alla dagar tills vidare.
Välkomna!

Sandhamn1.jpg

  • Like 1
  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi var hemma hos Rick på bryggan så såg jag att Ultra båten med två Evinrude kom in i viken..utan att riktigt kolla/tänka tog jag en bild och la på Jennifers FB sida.

Hon svarade så här och när jag kollade närmare verkar det som en perfekt bild om man vill råka på problem..😃

 

”Lars Strom You caught me taking a potty break" 🤣🤣

 

1AD10A1D-16C6-4E69-95C5-0956D1599093.jpeg

  • Haha 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Engelska texten får duga tills vidare..

 

Getting ready for a trip to Trenton, Ohio early tomorrow morning.
A new chapter in our life is about to start..😃😃
More in a few days..!!

015CE538-8ED3-462F-94CC-C68DDC51E764.jpeg

E3A69299-F0A3-4899-97CC-62E88A5DDFB7.jpeg

  • Like 1
  • Tumme upp 1
  • Förvirrad 1
  • Oops 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt stor nyhet här på LOTO idag..

Nyhetslänkarna går ju inte i Sverige så saxar in..

Stället idag..https://lakeview-resort.com/

 

New Luxury RV Resort Planned At Lake Of The Ozarks

 

LAKE OF THE OZARKS, Mo. — A new RV resort development is coming to the Lake of the Ozarks, and the developer says key requirements and amenities will create a luxurious feel.

The RV park is to be built on the site of the Lake View Resort in Sunrise Beach, and spokesperson Andy Prewitt says the plans include constructing all new buildings for the RV park. 

“We won’t be keeping the dock so any of the buildings or anything we're planning on building new structures and new docks,” Prewitt said. 

“It’s a Class A RV resort with amenities like pickleball courts, a couple pools, a clubhouse. We hope to build one of the most, if not the most, high-end RV resorts at the Lake, right up there with Millstone,” Prewitt said, referencing the popular RV resort at Millstone Marina.

 
 

The RV resort will be considered a “class A” resort, which will accommodate “class A” RV’s: 30+ feet in length and no more than 10 years old. Although the project is still in its early stages, Prewitt expects there will be around 100 RV spots at the new park, but that number may change. 

The next step for the development is a request to the Camden County Planning and Zoning board to rezone the area from R-3 zoning for condos to B-2 zoning for short term rentals. The request will be heard at the October P&Z meeting and will include a time for public comment. 

According to Prewitt, they are expecting to begin construction next spring and to have the project completed by the spring of 2024.

 
  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A stop at the Consulate of Sweden in St. Louis to make sure they keep Sweden straight..😃❤️🇺🇸🇸🇪

8922C27A-F882-48EE-9C0F-08951ABCE3D5.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies