Jump to content

Båtlivet i USA

Lars Ström

Recommended Posts

19 timmar sedan, Lars Ström sade:

Vet inget mer en bilden..en vit Cat upp och ner..långt från ShootOut platsen..!!

cat up.jpg

pore.jpg

Nu har vi rinnande vatten på bryggan så vi kan tvätta båten från spindlar och andra småkryp..!!

IMG_7885.jpeg

• Like 2
  • Thumbs up 2

Idag fick Li'l Larina gå riktigt hårt som finnarna säger..

LOTO var otroligt gropig från tusentals båtar.-

Folk har talat om för mig att om man inte har minst 30 fots båt kan man inte ta sig runt på LOTO under Labor Day weekend..

HaaHaa..Carina fick hålla i sig brutalt..men vi tog oss fram och tillbaka till Party Cove..cirka 25 miles one way.

50 miles är runt 45 sjömil i satan så grov sjö.

Måste säga att Carina är tuffare än många tror..

Nu är LL tillbaka på sin lyft.

ll.jpg

• Like 2
  • Thumbs up 3

Efter vår långa hårda körning i grov sjö i Lördags var jag nere i trånga motorrummet och kollade igår. Erfarenheter säger att när man kör som Vi gjorde lossnar och pajar massa saker även i motorrummet..

(i ruffen låg allt huller  om buller..Microungen åkte dörren upp och som tur var hamnade den snurrand glasplatten på golvet där heltäckningsmattan räddade den.

Nu hittade jag inget fel i motorrummet men såg något som gjorde mig fundersam..

I värmen som är här finns det noll anledning att använda värmeberedaren..så den har jag inte ens provat..Planen är att koppla förbi den.

Däremot kom det ut en tjock slang..röda pilen..som är sådär 1.5 meter och och är avklippt. Ser ut som den skall gå tillbaka in i beredaren..nästa röda X för där sitter en avklippt slang snutt..

Fattar inte varför..måste väl vara för om man har sötvattenkylning och använder detta för att värma beredaren..

Känns onödigt att ha denna långa slang i motorbrunnen..Tänkte ta bort den men undrar om det bara går att låta det vara (öppet) eller måste man plugga slang kopplingarna på beredaren??

Heat.jpg

Det finns nu väldigt många begagnade..låt oss kalla dom SpeedBoats som denna till salu..

Allt från 2019 till som denna 2023..

Fattar inte hur alla dessa skall hitta nya ägare..??

Kostar ju betydligt mer än ett fint hus och räntan är ju 7 till 8 procent eller mer om man har bra kredit..

Dessutom räcker det med en provtur  (inte jag) för att finna ut att dom är värdelösa som fritids-båt..!!

Screenshot (155).png

• Confused 1

13 timmar sedan, Lars Ström sade:

Efter vår långa hårda körning i grov sjö i Lördags var jag nere i trånga motorrummet och kollade igår. Erfarenheter säger att när man kör som Vi gjorde lossnar och pajar massa saker även i motorrummet..

(i ruffen låg allt huller  om buller..Microungen åkte dörren upp och som tur var hamnade den snurrand glasplatten på golvet där heltäckningsmattan räddade den.

Nu hittade jag inget fel i motorrummet men såg något som gjorde mig fundersam..

I värmen som är här finns det noll anledning att använda värmeberedaren..så den har jag inte ens provat..Planen är att koppla förbi den.

Däremot kom det ut en tjock slang..röda pilen..som är sådär 1.5 meter och och är avklippt. Ser ut som den skall gå tillbaka in i beredaren..nästa röda X för där sitter en avklippt slang snutt..

Fattar inte varför..måste väl vara för om man har sötvattenkylning och använder detta för att värma beredaren..

Känns onödigt att ha denna långa slang i motorbrunnen..Tänkte ta bort den men undrar om det bara går att låta det vara (öppet) eller måste man plugga slang kopplingarna på beredaren??

Heat.jpg

Jag hade en 260/275 med likadan varmvattenberedare. Där gick kylvatten in och ut precis som du gissar. Vi hade sjövattenkylning och har för mig kylvattnet togs från en av pluggarna i ena knät.

• Thanks 1

Nu är det offentligt..

Sista September lämnar Chad MarineMax, Lake of the Ozarks och flyttar till MarineMax, Pompano Beach, Florida på heltid året runt.

Grattis..

IMG_7979.jpeg

• Like 1
  • Thumbs up 1

Falkirk wheel....79ft lift/fall in one go
Only rotating boat lift of its kind in the world, and one of two working boat lifts in the UK

lift.jpg

• Thumbs up 2
  • Thanks 1

Lots of fun last night with Dr. Bob.

The master of entertainment.

You still got it my friend..😃👍

IMG_7989.jpeg

IMG_7994.jpeg

IMG_7996.jpeg

IMG_7997.jpeg

• Thumbs up 5
  • Haha 1

HaaHaa..nä..snus i någon form eller namn är inte för mig..provade en gång i högstadiet och hamnade på sängen hos sjuksystern i Birka skolan.

Sa aldrig anledningen till varför jag var riktigt dålig.. så hon tyckte synd om mig..

• Haha 2

On 2023-09-08 at 18:34, Lars Ström sade:

Lots of fun last night with Dr. Bob.

The master of entertainment.

You still got it my friend..😃👍

IMG_7989.jpeg

IMG_7994.jpeg

IMG_7996.jpeg

IMG_7997.jpeg

Ha ha... Horses hoe club... 

• Haha 1