Pär Posted October 12, 2014 Report Posted October 12, 2014 Det var inte många ute idag inte, en par segelbåtar och fraktbåt av något slag. Jag tror jag skall lyckas klämma en eller ett par turer till i år, fiskarna har ju inte gått och lagt sig ännu. (liten och felkrokad, men den enda jag orkade ta bild på...) 1 Quote
Popular Post Navigare Posted October 12, 2014 Popular Post Report Posted October 12, 2014 En inte oäven segling i helgen (sorry för fula skärmdumpar men har inte "rätt" dator tillgänglig) 10 Quote
Danne76 Posted October 12, 2014 Report Posted October 12, 2014 Lika härlig som turen ut till stugan var igår, lika kall och blöt blev den på väg hem idag! 1 Quote
Moltasin Posted October 18, 2014 Report Posted October 18, 2014 Naturen kan te sig väldigt olika beroende på vilken tidpunkt på dygnet man fotograferar. Bilderna är tagna på samma berghäll ute på Lillholmen, Slättanässkärgården i Blekinge. /Moltasin. 2 Quote
Amund Posted October 30, 2014 Report Posted October 30, 2014 Idag var det fantastiskt väder så då vart det en liten sväng med fjollan Drog iväg vid 11 tiden och kom hem nu vid 21 efter å ha avslutat med en lång bastu på klubbholmen, så ska en torsdag i Oktober vara tycker jag 4 Quote
Danne76 Posted October 30, 2014 Report Posted October 30, 2014 Mötte jag dig i lindalsundet vid fyra? Åkte österut i en blågrå rib Quote
Amund Posted October 30, 2014 Report Posted October 30, 2014 Mötte jag dig i lindalsundet vid fyra? Åkte österut i en blågrå rib Japp det stämmer nog. Nästa gång får vi säga hej Quote
Lindskrot Posted October 31, 2014 Report Posted October 31, 2014 Själv hade vi fotoutbildning på jobbet... 7 Quote
RedHawk Posted October 31, 2014 Report Posted October 31, 2014 Vilken båtklubb? Juste klubbholme 1 Quote
Floyd Posted October 31, 2014 Report Posted October 31, 2014 Du måste ju hålla kameran under vattnet fattar du väl! Inte konstigt att ni aldrig lyckas fånga u-båtarna... 2 Quote
RedHawk Posted October 31, 2014 Report Posted October 31, 2014 Lugnt i Öregundsskärgården igår. Ser ut att bli fint idag med. Men lite kallare, minus 5 än så länge. 1 Quote
JanJ Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Måste ha varit högtrafik i Vaxholm i torsdags runt 11. Vi åkte utåt då och tillbaka runt 12. Fint väder, men lite för kyligt för min smak. Lilleman hade det bra vid ratten. 2 Quote
christer1967 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 #282....Så lycklig han måste vara när han sitter i full mundering Underbart foto :thumbsup: men han ser lite frösen ut den lille Quote
JanJ Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 #282....Så lycklig han måste vara när han sitter i full mundering Underbart foto :thumbsup: men han ser lite frösen ut den lille Hej Christer, Ja han var nöjd! Länspumpen hade lagt av så först fick han ösa medan pappa stod på bryggan och tittade. Sedan blev det åka. Hade motvind tillbaka, så då blev det till att pälsa på lite. Men så farligt var det inte. Men nu är båten uppe för i år. Så nu blir det Waxholmsbolaget om man ska till landet. 1 Quote
nbottning Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Härliga höstbilder! Var så nära att köpa en snurrebåt för några veckor sedan, hade gärna haft något på trailer att sätta ner här i älven där jag bor då hösten visar sig från sin vackra sida. Men en kombination av att det slutade med budgivning på båten och sambons -Du kanske skulle göra klart den båt du har först! uttalande hejdade det infallet. Så jag får kolla in era bilder här istället för verkligheten .-) Vidare är ju verkligheten is här nu eller väldigt nära nu .... Quote
Blixt Posted November 2, 2014 Report Posted November 2, 2014 Tog denna bilden i Grebbestad förra helgen, det är väldigt lungt där nu om man jämför med sommaren. 1 Quote
Floyd Posted November 22, 2014 Report Posted November 22, 2014 Tyckte den här bilden på en av marinens fartyg var rätt häftig. 6 Quote
Lindskrot Posted November 22, 2014 Report Posted November 22, 2014 Har själv några bilder på temat. Inte riktigt lika imponerande som att de får en 100m lång båt att försvinna sådär dock... Här är pågående maskering Störande detaljer som vita siffror på skrovet etc... avstånd ca 100-120m avstånd ca 300m Men det är inte helt lätt att se de två stridsbåtarna förtöjda. Det rör sig ändå om 2st 50fotsbåtar. 5 Quote
nbottning Posted November 22, 2014 Report Posted November 22, 2014 Coolt, vem behöver en ubåt för att gömma sig *) 1 Quote
Teji Posted November 28, 2014 Report Posted November 28, 2014 Förra helgen tog vi en tripp från Sthlm till Öregrund för upptagning av båt. (Inte min) Det började med regn/snö på biskopsudden och de flesta båtar var prydligt inpackade. Och här är vårat ekipage. Den här Azimut 52an ska nog till samma ställe så småningom. Nåja vi luffade ut till Vaxholm och bunkrade lite, fortfarande snö i luften. Men vi hade varmt o gott. Vi valde bort närmaste vägen och smög in norr om Grinda och vidare förbi Inmarsö m.m. Och slutligen hittade vi en vik på Blidö där vi ankrade för natten innan vi luffade vidare norrut. Många vi blev det men... Jag tror att vattenlinjen måste målas om. Liten stuga. Vi kom fram till slut men jisses va trökit att åka utanför Väddö i 10knop... Vi gasade sista biten till 22knop, lite roligare blev det. Nu ska det tvättas båt. O rent blir det. Och nu är säsongen definitivt slut för i år Om man inte vill ta upp båten ur vattnet så är det väl bara att ta bort vattnet under den Häpp.. 4 Quote
Landing Posted November 28, 2014 Report Posted November 28, 2014 Fin tur, den lilla stugan på ön känner man igen! Quote
Navigare Posted November 29, 2014 Report Posted November 29, 2014 Friskt i skärgården idag.. Vårt flytetyg, trivsamt med hytt! Det hängdes av en Paragon. 3 Quote
Teji Posted December 13, 2014 Report Posted December 13, 2014 Nu är det nog den sista trippen i år och det här är pulkan idag. Den startade snällt trots ett par minusgrader och vi lämnar hamnen. Vilken härlig lördagsmorgon. Målet för resan är Hellmansö. Och mäta in en kamininsats till vår lilla stuga på ön, inte huset på bild ovan... Främby udde ser riktigt öde ut. Tomma stugor som bara väntar på Poker Runn fast just nu så kommer folket så fort isen har lagt sig och skridskobanorna är säkrade. Lite barnsliga får vi väl vara... Men jag styrde ut ganska snabbt det var tjockare is än vi trodde. Vi kom iland till slut och en het kopp kaffe har nog aldrig smakat bättre 4 Quote
Kbk Posted February 7, 2015 Report Posted February 7, 2015 Måste bara dela med mig utav en av sommarens bästa minne ! Ryssundet ! /KBK 5 Quote
Gasglad Posted February 16, 2015 Report Posted February 16, 2015 En riktigt bra kväll förra sommaren låångt ut i Hudiksvalls skärgård. 3 Quote
FrogSea Posted March 30, 2015 Report Posted March 30, 2015 Måste bara dela med mig utav en av sommarens bästa minne ! Ryssundet ! /KBK Kan det va FB båt i mitten? Quote
Kbk Posted March 30, 2015 Report Posted March 30, 2015 Måste bara dela med mig utav en av sommarens bästa minne ! Ryssundet ! /KBK Kan det va FB båt i mitten? Japp ! Quote
Recommended Posts