Samson Posted June 28, 2014 Report Posted June 28, 2014 Kanske platsar den inte riktigt här, men i brist på annan "uppenbar" tråd får det blir här ändå. Tycker den är riktigt cool! http://www.livetombord.se/artiklar/artiklar/20140624/alen-yacht-68-ar-storre-an-du-forst-tror/ alen.jpg Såg ut som en 20 fotare. Tills jag såg tjejen på fördäck! Quote
Andrew Posted July 9, 2014 Report Posted July 9, 2014 Lite tips på hur man kan göra. För min del blir det nog ett fågelbad eller något liknande. http://www.yachtsinternational.com/10-stunning-superyacht-pools/ Quote
Beeblebronx Posted July 12, 2014 Report Posted July 12, 2014 Jag hade en procentuellt större pool i min båt, sen hittade jag kylvattenslangen som låg an mot propelleraxeln. hur löser dom stabiliteten med så stora fria vattenytor? Båtarna är ju rätt bamsiga i och för sig. Quote
Jarlingar Posted July 25, 2014 Report Posted July 25, 2014 Lacka den i mattsvart så står det Batman på ägarbeviset.. Men jäkligt ball tycker iaf jag! särskilt med den "negativa" vinkeln på fören. Undrar hur den ser ut invändigt med dom tre stående bamse-rutorna..? Quote
Lowtech Posted July 26, 2014 Report Posted July 26, 2014 Lite ballt att det är en displacement båt som gör 32 knop. Quote
Eken Posted July 27, 2014 Report Posted July 27, 2014 Mötte den här bjässen i Mälaren förra veckan... 3 Quote
Lars Ström Posted July 28, 2014 Author Report Posted July 28, 2014 Sunseeker is Going Even Bigger http://www.yachtingmagazine.com/yachts/sunseeker-is-going-even-bigger Quote
Speedy Posted August 4, 2014 Report Posted August 4, 2014 Denna kan ju inte klassas som nån SuperYacht egentligen, men det beror ju på vad man jämför med såklart... JAG blev grymt imponerad iallafall - vilka linjer, vilken glidarbåt... Och nåt som sticker ut jämfört med alla andra 43-fotare... Och priset... Ja, det är ju lågt måste man väl säga antar jag - men säljföretaget sa att det var inte skött så bra senaste åren, så det fanns lite att göra på den. 2-300.000 skulle behövas för att få den i toppskick igen... Baia 43 One för 1.500.000 SEK... http://www.blocket.se/stockholm/Baia_43_55160835.htm?ca=22&w=3 Nån här som vet nåt mer om dom här? Quote
jerkerg Posted August 4, 2014 Report Posted August 4, 2014 Jag såg också att den var till salu på blocket. När jag var på Sandhamn förra veckan låg den där, och jag kan utan att underdriva säga att båten har haft ett hårt liv sedan födseln, den är mer eller mindre helt nedgången och några 2-300k kommer inte att räcka lång om man vill ha den i "skaplig" skick. Båten har nog används som "party" båt uteslutande.... Dock är modellen mycket tilltalande:-) Quote
JanJ Posted August 4, 2014 Report Posted August 4, 2014 Riktigt häftig. Kollade på den igår i Vaxholm. Grymt bred och med egen lite bar. Quote
Speedy Posted August 5, 2014 Report Posted August 5, 2014 Jag såg också att den var till salu på blocket. När jag var på Sandhamn förra veckan låg den där, och jag kan utan att underdriva säga att båten har haft ett hårt liv sedan födseln, den är mer eller mindre helt nedgången och några 2-300k kommer inte att räcka lång om man vill ha den i "skaplig" skick. Båten har nog används som "party" båt uteslutande.... Dock är modellen mycket tilltalande:-) Ja, den såg väldigt sliten ut faktiskt det håller jag med om. Quote
akehudik Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Den hade lite speciellt utseende Project Sigma Längd: 119 meter Bredd: 18,87 meter Toppfart: 23 knop Byggår: 2008 Byggare: Blohm+Voss, design av Philippe Starck FOTO: DSTNFREY 1 Quote
Danne76 Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Ser ut som en gammal Conversedoja.. 1 Quote
Ale Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Jag förstår att den delar upp folk. Själv tycker jag att den är hur cool som helst. Hur imponerande dessa bjässar än är så är många väldigt likartade. Insidan är inte lika ball som utsidan. Rysk stil rimmar inte riktigt med nordisk funkis direkt.. Quote
Lindskrot Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Philippe Starck båten heter A. Genialt namn på en otroligt cool båt. Den har förövrigt besökt göteborg en gång. Quote
Lowtech Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Tycker A lätt passar in på top5 av fula och opraktiska Megayachts. (Praktiskt och Megayachts går iofs inte ihop) Ocean Emerald, Venus alla som liknar Gladius som ser ut att sakna hela överbyggnaden hamnar lätt på listan med. Quote
JanJ Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Jag gillar Pelorus. Fantastiskt snygg. A är speciell och jag har lite svårt att vänja mig vid den. Fast om jag ägde den skulle jag ju vara i/på den och då ser man ju inte hur den ser ut. SÅ jag kanske skulle överleva att ha en sådan.... 1 Quote
Rackzo Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Håller med angående Pelorus, i mitt tycke fortfarande den snyggaste yachten trots att den är över 10år. Gillar skrovet på "A" men överbyggnaden kunde dom gott ha bytt ut. Quote
Lindskrot Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 Pelorus är i mina ögon en beige, tråkig färja till yacht precis som alla andra. A däremot är galen, udda, sticker ut och bryter alla mönster. Det ser ut som Kapten Nemo skulle åka runt på den. Därför är den enormt cool! 1 Quote
erik_plus8 Posted August 27, 2014 Report Posted August 27, 2014 A låg i GBG hamn för ett par år sedan, lämpligt nog utanför en viss "holme i skärgården med en testanläggning" på, så jag har någonstans lite close-up bilder på skapelsen. Delar förövrigt Lindskrots uppfattning om utseendet till fullo. 1 Quote
Lars Ström Posted September 17, 2014 Author Report Posted September 17, 2014 Larsa var och tankade sitt stora flytetyg på Pampas Marina i helgen. Kolla vad han fick hänga ut fenders för.. 1 Quote
Speedy Posted September 17, 2014 Report Posted September 17, 2014 Lär ju ha tagit en stund att fylla upp... Quote
Lars Ström Posted September 17, 2014 Author Report Posted September 17, 2014 Man fyllde bränsle oavbrutet i 4,5 timmar sen fick man avbryta p.g.a tidsbrist.. Quote
Lindskrot Posted September 17, 2014 Report Posted September 17, 2014 Varför beställer man inte en tankbil istället? Bunkra en sån med smalslang e ju löjligt. Quote
Recommended Posts