Gå till innehåll

Båtfilm


Nito

Recommended Posts

3 timmar sedan, Krille sade:

Nästan minst, men där ligger vi iaf :)

Namnls.jpg

ja där e ni ju! min båt fick ej va med på denna bild.. fick iaf en liten intervjuv i början :) fyfan va sliten jag 

va då efter allt mackande och den lilla festen på bryggan innan start ;) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerrunn 2016, Har äntligen fått arslet ur och fixat macbook pro:n så jag kan redigera lite film

@Smuggler 24 visst var det: Man kan inte hålla psykstumt hela tiden. Som @Davo sa, men här tror jag han hallfall peta trotteln strax över hälften :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höll faktiskt fullt där men med hål i en avgasslang så fick ju motorn inte så mycket luft så därför gick det bara lite över 70 knop där :) Härlig film :thumbsup:

 

Edit.. Kollade på det jag filmat från samma sträcka o det gick visst bara 68 knop :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Smuggler 24 sade:

Har du fixat avgasslangen och provat båten igen?

Japp o den gick som en påse skridskor så det blir till att skruva ur snurran o lämna in på kontroll/renovering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lite men det är väl så det är att ha en sån båt :D Hoppas att det inte är för allvarligt båten gjorde trots allt över 70 men det kändes att det saknades knuff i maskin...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Davo sade:

Ja lite men det är väl så det är att ha en sån båt 

 

 

Å ball e den åkkså ^_^

 

IMG_7823_resize_zpsl7s0ox6x.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten reflektion. Har man inte undermotoriserat om man kan åka psykstumt under en längre tid?

Då är det ju motorn som begränsar och inte båten.

Man ska väl vara lite livrädd när man håller psykstumt ?

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, 1800thomas sade:

En liten reflektion. Har man inte undermotoriserat om man kan åka psykstumt under en längre tid?

Då är det ju motorn som begränsar och inte båten.

Man ska väl vara lite livrädd när man håller psykstumt ?

Jag skojade mest jag skrev "psykstumt" mest för det är ett skönt ord. Men du har dock rätt någonstans då båten går ovanligt stadigt på filmen i 135 Mph), möjligt att  det går att peta in ett par 1650 men då blir det en helt annan soppa och ett någon mille till ur plånboken. Nä, 135 knop (150mph) får räcka för den här gången tror jag.....trots att det går att åka psykstumt.....eller en stor eloge åt Fountain 42 som är ett fantastiskt lyckat skrov. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista 2 båtarna känner jag igen.. Bara åkt med den som kommer först, den andre är enl uppgift den enda här nere som är snabbare än min Arrow. Jag kör 81 & han kör 82...

 

Detta var innan jag "lärde" mig köra Arrow på nästan platt... Träffar även varvstoppet som var lite lågt satt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag är utlovad av min filmkompis som var med och riggade 6 kameror på 3 båtar samt hade drönare uppe, att han snart har en film klar...

 

Fick ett smakprov i form av stillbild på den kommande filmen nyss... Vet inte riktigt vad han menar med den... Han måste gilla mig...

 

15749051_10154698657330479_1289528647_o.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2016-12-29 at 12:56, Andrew sade:

 

Nervös skeppare?

Fast visst är det där fejk???  Alltså hela filmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det. Jag fick länken via en Amerikansk nätbaserad båttidning som jag prenumererar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som väntar på nåt gött får ofta vänta rätt länge... Men nu är filmen färdigredigerad och utlagd. En bragd av goda vännen och filmproffset att klippa ner 7 timmars råmaterial till 3.5 minut... En mästare i konsten "kill your darlings".

 

 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies