Gå till innehåll

Båtlivet i USA


Lars Ström

Recommended Posts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fram däcks explosion..!!

Dale County Emergency Management Agency Director Kurt McDaniel

 

Today 1130-5:30 Hwy 231 just south of Hwy 51 closed the southbound lanes and converted Northbound lane into 2 way traffic because of this wreck. A 40 ft RV bus pulling a Jeep had a front tire blow out causing it to leave the roadway down an embankment. Fortunately no injuries to the couple headed to Florida! And no contamination in the creek! However there dog escaped and hasn’t been found. ( be on the lookout for a white Great Dane mix he has tags with their info) Great job OZARK-DALE County E911, Ariton Fire&Rescue, ALEA, DCSO,DCEMA,DHCEMA,MARLEY Mill Fire,ALDOT.Phillips Towing,Knights Wrecker

 

rv2.jpg

rv4.jpg

rv5.jpg

rv6.jpg

  • Oops 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte lika klok som du är och noga med däcken.

Farligt och dyrt att resonera:

"-... det funkar nog en sväng till..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det en bilresa till Ft. Lauderdale.

Kanske något spännande händer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lasse

 

Jag skriver inte så ofta, men jag har läst tråden i många år. Riktigt makalöst arbete du lägger ned. 😀👍

Tänkte höra om Coronaviruset är en lika stor snackis i USA. Här stängdes båtmässan ned nu. Får inte ha folksamlingar större än 500 Pers. (så Håkan Hellström behöver inte ställa in konserter 😂

 

Tack för en helt outstanding tråd

  • Tumme upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Martin79,

Gillar trogna medlemmar som i tysthet läser här.

 

Corona viruset är ju ett otroligt hett ämne även häröver. Dessvärre är det mer politik än sunt förnuft om ämnet hos oss och vill därför inte gå in på det.

Vi får se men hoppas att allt löser sig på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag kom just över denna artikel som är det bästa jag hittills läst om Coronavirusets framfart. Rekommenderar verkligen att läsa den. Om innehållet känns mastigt, börja med slutet och ge det en andra chans när du har tid.
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som allt trist runt Corona viruset inte är för denna tråd. Tack för Er respekt.
 

Idag flög kompisen Peter Havis tillbaka till Sverige.

Kändes mycket tråkigt av många anledningar.

 

 

63A0EEC6-A223-4EBC-A56D-C11249852A93.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg denna olycka mycket väl.

Man bör tänka två gånger innan man ger sig ut med båten på fyllan..

24 år in the slammer är hårt.

 

Cletus A. Barsch III was sentenced to 24 years in prison yesterday after pleading guilty to homicide caused by boating while intoxicated.

According to lakeexpo.com Barsch, 43, admitted he was drunk when he was at the wheel of a 2000 Baja performance boat running downstream near Bagnell Dam on Missouri’s Lake of the Ozarks at around 9:45 p.m. on May 26, 2018. The Baja collided with a 2003 Formula and the crash left 20-year-old Alec Potthoff with a serious injury that he later died from in August 2018. Other passengers on both boats reportedly sustained minor injuries in the crash.

On Wednesday, Barsch was sentenced in Miller County Circuit Court to 10 years in prison for boating while intoxicated-homicide and 7 years in prison each on two counts of BWI-serious physical injury. The sentences were executed concurrently.

In his plea, Barsch was quoted as saying he “operated a vessel while under the influence of alcohol and in the course thereof, (he) acted with criminal negligence thereby causing the death” of another occupant in another boat. He also pleaded guilty to causing “serious physical injury” to two more occupants in the boat

8585330D-5862-4070-A211-A4A863F597FF.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite delade känslor skickade jag detta till Jim som driver FBC på LOTO.

 

 

49AAF01B-0485-407D-B12D-32EA5124B368.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul. När jag kollade på din sida idag Lasse så noterade jag att du hade 1 244 000 träffar. Imponerande. Jag gillar att läsa här. Jag är inte ensam om det märker jag.

  • Like 2
  • Tumme upp 1
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well Torch Red.. först ett stort tack innan jag fortsätter..

Denna tråd startade på Boatlife 2008 när jag hade diverse konflikter med flera moderatorer på BL på en annan tråd...min tanke då var att starta en tråd och berätta om "Båtlivet i USA" och vad Vi gjorde häröver. Det kändes som ett bra sätt för mig att ganska enkelt hålla en viss kontakt med vänner och familj i Sverige.

Efter nästan 1.700,000 klicks på BL hamnade jag på CyberMarine och tråden lever vidare så länge jag orkar..skriver jag inget dör trådar..det vet jag.

Här på CM är Vi fria från politik vilket känns enormt skönt..dock har jag en stark uppfattning om politik både i Sverige och USA och den ventilerar jag på FB..

Vet att jag förlorat många vänner p.g.a min politiska inställning som lyser klart igenom på FB..där ventilerar jag mina åsikter ganska brutalt till mångas iritation.

Sen kan jag komma hem till "Båtlivet i USA" och hålla mig inom ramarna som gäller här.

Vidare så slutade mina berättelser om hur jag hamnade i USA med att Vi landade i Los Angeles senhösten 1978..

Dessa bilder som jag hittade häromdagen hör ihop med den resan som slutade i Florida..tidigt året 1979...!!

 

 

b79.jpg

b79a.jpg

  • Like 1
  • Tumme upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret från Freedom Boat Club kom visst från huvudkontoret i Florida.

Så här går det till men det visste jag.

Man måste betala två månader till innan man kommer loss.

 

C37DDDC4-9FA4-4EE8-B5DA-B5E4FCB87792.jpeg

CE62E866-83CF-4B73-9B83-855C5833DF3B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Lasse. Jag läste om din racingkarriär med stort intresse när du skrev rätt så mycket i höstas. Du får gärna skriva mer om du känner för det. Men jag läser ändå. Jag är politiskt engagerad så jag skriver också vad jag tycker, men på andra forum. Här är jag glad att du tydligt markerat: ingen politik. Bara intressanta och kul saker.

  • Tumme upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Torch Red..kanske läge att fortsätta berättelserna om när jag och Janne "Nanen" hamnade i Los Angeles sen hösten 1978.

(Min racing tog riktig fart 1979/80 och med lite skryt kom dom stora titlarna några år senare)

Många märkliga saker hände i Los Angeles i December 1978.. bl.a fick Vi träffa Michael Landon och hela familjen som spelade in "Lilla Huset på Prärien"

Vi firade nyår i deras fina hus i utkanten av LA. Encino i San Fernando Valley tror jag området hette.

Vi köpte också en stor Ford HGV av en Svensk bilhandlare.

Hann även med ett giftemål också innan resan till Florida startade..!!
 
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Street party här på resortet ikväll och hamnade på bild.

3BFCC4AD-6CAD-4F04-BEEA-ABEE9C98EB90.jpeg

  • Like 1
  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Lars Ström sade:

Street party här på resortet ikväll och hamnade på bild.

 

 

Mycket trevligt och Carina dansade skjortan av alla..igen..!!

Dålig bild..tagen ur en video.

street.jpg

7A9026B2-492B-4309-A83D-A065E735992A.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det bästa ställe att vara numera men inget för en badkruka..

BD33345A-0E86-4CE1-9529-B44EE1BDCFD6.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow..det var inte igår man kunde tanka för under två dollar i södra Florida 

C69D8CF4-130C-4EEA-8797-2AF029F07A20.jpeg

FC05261D-292E-4864-9FEE-5201CA98666A.jpeg

  • Tumme upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket tragisk..Vi har träffat killen många gånger.

Han hade ett kanon jobb på Redhead Yacht Club.

Var mycket omtyckt.

Det var många spekulationer när dom hittades döda i hemmet.

Nu vet vi varför och deras små barn har inga föräldrar.

Fan..så man vill gråta..!!

Vill inte slå mig för bröstet..men har själv aldrig använt droger eller knaprat piller på något sätt..inte ens rökt vanliga cigaretter..

Dock har jag förlorat många nära och kära samt långväga vänner till detta skit..

Håll Er borta från frestelsen..slutar ofta tragiskt..!!

 

2FE140B7-E57B-4315-9B18-3E77F4014C10.jpeg

6FB407BB-EB59-4B2D-A7F5-C2ED00238CE0.jpeg

  • Bedrövad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow..på två timmar sjönk den.
Right now, south side of the Fernandina Inlet, FL.
Stay safe out there.
 

down 2.jpg

down 1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies