Gå till innehåll

Smuggler


Teji

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Fotade en idag när jag var å kolla till min båt

 

20150903_154318.thumb.jpg.7079048c875e0b

 

 

 

20150903_154731.thumb.jpg.24dc29264fe41e

Redigerad av nbottning
  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hej på er. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta skrov? Tänkte det är kanske en smuggler?. Den är gjord för utombordare Sedan vet jag inte så mycket mer tyvärr, tror den är 18fot.

006.PNG

011.PNG

007.PNG

Redigerad av christer1967
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag super hemma på småsmugglarna men jag tror inte att det där är ett original Smugglerskrov men det är ju definitivt så att man har haft den som förlaga. Smuggler skroven böjer ner nosen det ser inte ditt skrov ut att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag super hemma på småsmugglarna men jag tror inte att det där är ett original Smugglerskrov men det är ju definitivt så att man har haft den som förlaga. Smuggler skroven böjer ner nosen det ser inte ditt skrov ut att göra.

Fotot ljuger nog lite för den går ner lite i fören faktiskt, men det kan absolut vara så som du säger. Det är ett kul objekt i alla fall. Det lär väl dyka upp här inne så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta skrov? Tänkte det är kanske en smuggler?. Den är gjord för utombordare Sedan vet jag inte så mycket mer tyvärr, tror den är 18fot.

006.PNG

011.PNG

007.PNG

skulle kunna vara en Smuggler 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om du menade smuggler siten för gamla Smugglers så hittar du länken i mitt inlägg från 18 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Ny på forumet idag. Börjar i denna tråd.

Fångade upp något intressant förutom båtdiskussionen i sig. Smuggler 50 år under 2016.

Någon som vet om något kommer genomföras på det temat under nästa år. Ett båtmeeting eller annat, låt mig veta isf!

Själv har jag haft många olika båtar genom åter varvat med mc. Efter att ha bott i Tampa Florida ett tag så har båtintresset eskalerat sedan vi flyttat hem. Är numera sedan i våras en mycket lycklig och stolt ägare till en Smuggler 34. Just denna beställdes av KG Knutsson och jag samlar just nu ihop den båthistoria som finns om henne.

Jagar naturligtvis fler ägare till 34:or!

image2.jpeg

image4.png

image7.jpeg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja rejält överpris vet jag inte om jag tycker. Med tanke på att övriga 28:or som brukar dyka upp på blocket ligger runt 200-250 och ser ut som riktigs 70-tals råttsoffor så borde man kunna få 300-350 för denna i vår om maskinerna är ok. 

Ja det är ju en komplett idiot som säljer den, hur kan man inte lägga den i kategorin båtar och tillverka en vettig annonstext. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för timmar och skick på motorerna så är priset väl högt. Har följt prisbilden och tittat på ett antal 28:or de senaste åren. I jämförelse med i synnerhet två, och då är dom i särklass finaste av dom jag tittade på, så var prisnivån vi kom till efter en stunds diskussion under 250'.  Båda med dubbla inombordare varav en med insprutning. Båda i skick med båt i annonsen. Nu blev det dock en 34:a istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog tycker jag att Stephan är rätt nära vad det ska kosta. kolla Blocket så är motorerna värda ca 70' styck sen kan man alltid fundera vad faktiskt skrovet är värt för det sitter ingen GPS, Kapellet är rätt sunkigt osv. och tittar jag vad jag gav för mitt "fungerande skrov" på 24:an så borde inte 28:an vara nå många 10 tusingar dyrare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Gasglad,

Har forskat runt lite om Smuggler i största allmänhet och alltid lär man sig något med att vara nyfiken.

Tydligen är det så att Smuggler 34 är en uppförstorad 24:a och att 28:orna är uppförstorade 21:or.

Nytt för mig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni har nog rätt angående priset. Det är ju gamla båtar idag och detta exemplar var inte så välutrustat, vet nån om den som hette "Smugglis" med 496HO som låg på Värmdö blev såld och till vilket pris? Samma sak med den blåa på Lidingö med Diesel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

Genom att fortsätta läsa på vår webbplats accepterar du vårt användande av cookies