Kalle AMK Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Ok. Vågar du rekommendera FB till någon som lyckats stå emot ända tills nu? Om det är där smuggler diskuteras kanske det kan vara värt det. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Nää jag funderar på att ta bort mitt konto. Men det kommer ut en del Smugglerbilder och det är ganska många som kanske inte orkar vara på forum som dyker upp där, problemet är att det är värdelöst att diskutera nått riktigt för det blir mest rörigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nbottning Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Jag har svårt för de stora båtgrupperna på FB men kan även se fördelarna med FB för att nå o samla en grupp med ett specifikt intresse. Dock är ett forum överlägset men tyvärr är det få som har tålamodet eller vad man ska säga. Man får tydligen hellre helt värdelös respons snabbt på FB än vettig o kanske lite långsammare på ett forum. Jag har ju själv en grupp för minimaxbåtar. Jag föreslår ofta forum till dem som där söker info eller vill dela sina projekt. Alltså. Att göra det på bägge ställen. Annars är jag ju en FB-människa, på gott och ont. Så mitt råd är att givetvis ska du ha FB . Man styr ju själv vad man gör med det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimster Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Det är helt hopplöst att hitta nåt på FB, och det ligger absolut ingen logik i det man vill följa och vad FB tycker du skall läsa.. så man blir överöst med en massa skit som är ointressant. Forumet är där som format mer informativt och enklare att få en tråd någorlunda läsbar, och nåt man kan bläddra sig fram och tillbaka när man vill. Så forumet fyller ett annat behov. FB är kanske bra att ha när man vill hålla reda på när det är icke välkomna besökare på båtklubben eller andra "just nu grejer".. 1 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Vi kan väl gå tillbaka till Smugglerbåtar, vill vi diskutera vidare om FB kan vi väl öppna en ny tråd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle AMK Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Sorry. Det var jag som ledde in detta på fel spår. Smuggler säger ni? Det är ju helt underbara båtar! ? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1800thomas Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Må vara underbara båtar men det är inget roligare att riva rutten akterspegel i Smuggler än nån annan båt. Nåväl, det blir nog en underbar båt bara det blir klart (syftar förstås på min egen Smuggler). Det kanske borde finnas en egen grupp här på CM om Smugglerbåtar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 Det provades ju i somras...börjar farbror bli senil? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1800thomas Posted January 26, 2018 Report Share Posted January 26, 2018 (edited) Hade ingen Smuggler då Edit: Om vi redan har kört det rejset lägger jag ned frågan och somnar om. Edited January 26, 2018 by 1800thomas Komplettering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders smuggler Posted January 27, 2018 Report Share Posted January 27, 2018 Det är jättebra att vi försöker dokumenter båtarna, tex Boghammar tråden av Mange. Eftersom en båt inte är registrerad på samma sätt som en bil. Båtar av samma modell är ofta tillverkarade av olika firmor och får lite olika utseende. Efter några år finns det ingen som har koll. Hur ofta hör man inte frågan vad har jag för båt? Jag lär mig alltid något nytt genom att läsa olika in lägg. Det senaste detta med skrovsidorna och när Segmo blev segmo och inte en smuggler. Så skriv på jag läser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trommehinne Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Hei alle Smuggler venner. Da jeg var liten hadde min far en bensinstasjon på sjøen i inndre Oslofjord. Dette var ca midt på 70 tallet. Han hadde service og vedlikehold på en ambulansebåt som Norskfolkehjelp hadde. Det var en Smuggler 28 med to Volvo B30. Den var orange og fin. Pappa hadde jo en Suggler 21 så jeg visste jo hva dette var. Kule båter. Jeg har snoket litt rundt for og finne ut hvor det ble av denne båten, og for ca to uker siden fant jeg noen bilder av den på Facebook. Jeg legger ved bildene her og håper det går bra. Hvis noen vet noe om denne båten så si ifra. Hilsen Ketil 2 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beeblebronx Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Hei, Min bror har en likadan, Smuggler 28 Patrol. Den tillhörde tidigare sjöräddningssällskapet i Västerås och gick under namnet "Bahco" 1976 och framåt, men det är inte samma då den saknar vägg med dörr, den har kapell bakom överbyggnaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DragonApan Posted February 26, 2018 Report Share Posted February 26, 2018 Funderar på att sälja min Smugglert om någon är intresserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders smuggler Posted February 26, 2018 Report Share Posted February 26, 2018 Är det en Smuggler 21 med Gilbert överdel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted February 26, 2018 Report Share Posted February 26, 2018 Japp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DragonApan Posted February 26, 2018 Report Share Posted February 26, 2018 Typ så ja. Rak6 90 från 1978. Men den är nog snarare 19,5-20 fossingar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle AMK Posted April 3, 2018 Report Share Posted April 3, 2018 Ovanligt med en sådan här till salu. +50 knop. Det fattas väl några med 500hk kan jag tycka. Fin båt annars. https://www.blocket.se/stockholm/Smuggler_28___91_78599053.htm?aw=1 P.S. Jag lyckades inte göra en skärmdump som CM kan visa. På min Mac bliré bara .tiff. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted April 3, 2018 Report Share Posted April 3, 2018 Samma båt som var ute på blocket länge i jönköpingstrakten för typ två år sedan. För dyr då ännu dyrare nu... sen ska hon vara betydligt snabbare med 500hk än vad som anges. Skulle vara intressant att provköra då motorpaketet väger ca 100 kg mer än mitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle AMK Posted April 3, 2018 Report Share Posted April 3, 2018 1 timme sedan, Gasglad sade: För dyr då ännu dyrare nu... Haha. Man ser på en av bilderna i annonsen att priset varit 395000. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted April 3, 2018 Report Share Posted April 3, 2018 Jag budade emot på summor långt under utsatt prislapp så jag har en rätt god aning om vad han betalade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1800thomas Posted April 8, 2018 Report Share Posted April 8, 2018 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=117536734&fks=117536734 Här har ni en 28 C2 med dubbla v8 sb inombordare till rimligt pris. Att den finns i Norge är inget bekymmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NON Posted May 3, 2018 Report Share Posted May 3, 2018 Den här är ju läcker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted May 3, 2018 Report Share Posted May 3, 2018 https://www.blocket.se/stockholm/Smuggler_28_C2_Offshore_2010_79151974.htm?aw=1 Din för endast 645 000:- Visst en 2010 men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted May 3, 2018 Report Share Posted May 3, 2018 Rätt ovanligt att det ligger 3 st 28:or på blocket samtidigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NON Posted May 3, 2018 Report Share Posted May 3, 2018 1 timme sedan, Gasglad sade: Rätt ovanligt att det ligger 3 st 28:or på blocket samtidigt Hur räknar du egentligen jag får det till 6 st 28:or. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle AMK Posted May 3, 2018 Report Share Posted May 3, 2018 3 timmar sedan, Gasglad sade: Rätt ovanligt att det ligger 3 st 28:or på blocket samtidigt Släng ut din på blocket du med. Då är det garanterat rekord. Men till högt pris - annars är nog risken stor att någon köper den på rot. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1800thomas Posted May 4, 2018 Report Share Posted May 4, 2018 Eftersom det är så många ute så kan det vara på sin plats med en sammanfattning om vilka objekt som ligger ute: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gasglad Posted May 4, 2018 Report Share Posted May 4, 2018 Helt galet jag letade i ett år utan att det kom ut en enda! Sen om de verkligen få de här pengarna så kanske jag blir tvungen att omvärdera mitt beslut att elda upp min när jag tröttnat på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1800thomas Posted May 4, 2018 Report Share Posted May 4, 2018 On 2018-05-03 at 12:30, Martin sade: https://www.blocket.se/stockholm/Smuggler_28_C2_Offshore_2010_79151974.htm?aw=1 Din för endast 645 000:- Visst en 2010 men. Vadårå? Den säljs ju som nyproducerad! För all del, det var den ju också 2010 men det är faktiskt 8 år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke80 Posted May 7, 2018 Report Share Posted May 7, 2018 Ytterligare en 28:a till salu: https://www.blocket.se/blekinge/Smuggler_28_79263625.htm?ca=22&w=1 Tycker dock att överbyggnaden/däcket ser skumt ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts