Gasglad Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 Är det någon som vet om 28:an är bredare i sittbrunnen eller om det är skarndäcken som blivit bredare gentemot 24:an Quote
Kbk Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 Den blåa finns fortfarande på Lidingö, Sitter en Kad43a i och används mest som pendelbåt till och från landet enligt ägaren. Verkar vara väldigt kunnig inom motorer och har experimenterat med bla olika inner och ytter propellrar. Jobbar på Scanias motorutveckling. Yppade även att Scania jobbar på att utveckla "mindre" dieslar till fritidsbåtar och att dom söker testbåtar som ska göra motorbyte.... /KBK 2 Quote
Stephan Norrmén Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 Mottaglig för att bli approcherad för test av nya motorer. Mycket mottaglig! Quote
Crhellman Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 Någon som vet vem som har ägt denna skönhet? kortet taget i öregrund tidigt 90 ? 3.bmp Quote
Gasglad Posted November 10, 2015 Report Posted November 10, 2015 Bilden fungerar inte prova gör om den till en Jpeg inte Bmp Quote
Stephan Norrmén Posted November 30, 2015 Report Posted November 30, 2015 UPPMANING!! Alla som gillar Smuggler, har intresse av Smuggler, involverade i Smuggler, äger - har ägt - vill äga Smuggler eller vilken Smugglerkombo ni än är. Hänvisa alla till tråden Smuggler 50 år 2016 så får vi se om vi kan få till något i sommar. Seså....ut på Smugglerjakt!! Mvh Stephan Smuggler 34 3 Quote
Lars Ström Posted December 21, 2015 Report Posted December 21, 2015 Verkar som Smuggler namnet på båtar finns i andra länder. Såg detta av en tillfällighet. Smuggler Strata 750 http://boatmags.com/boat-review-smuggler-strata-750/ Quote
Stephan Norrmén Posted January 4, 2016 Report Posted January 4, 2016 Tråden; Smuggler 50 år 2016 fortsätter härmed under samma namn men under Träffar och Engagemang. Information avseende Smuggler 50 år 2016 - tråden flyttas därför nu över dit. Tidigare kommentarer http://www.cybermarine.se/forum/topic/2141-smuggler-50-år-2016/?do=findComment&comment=57601 Kom ihåg att fortsatt dialog avseende Smuggler 50 år 2016 sker i tråden nedan. http://www.cybermarine.se/forum/topic/2250-smuggler-50-år-2016/?do=findComment&comment=59879 Quote
Stephan Norrmén Posted February 1, 2016 Report Posted February 1, 2016 Hej alla! Är det någon som har eller vet någon som har, en uppfattning om hur många Smuggler 34:or som tillverkades? Hittills tror jag mig via bilder på nätet identifierat sju st Smuggler 34:or. Tacksam för svar. Med vänlig hälsning Stephan Quote
Lindskrot Posted February 1, 2016 Report Posted February 1, 2016 1 timme sedan, Stephan Norrmén sade: Hej alla! Är det någon som har eller vet någon som har, en uppfattning om hur många Smuggler 34:or som tillverkades? Hittills tror jag mig via bilder på nätet identifierat sju st Smuggler 34:or. Tacksam för svar. Med vänlig hälsning Stephan Jag vet i varje fall att Volvo Penta Marine test center har/hade en 34a liggande i en förvaringslokal. Penta körde sitt första IPS-prov i denna smuggler. Hafe varit värd att få liv i igen. 1 Quote
Gasglad Posted February 15, 2016 Report Posted February 15, 2016 Snodde en bild från blocket...lite ovanlig 24 om det nu inte är en 21 ändå 2 Quote
DragonApan Posted February 15, 2016 Report Posted February 15, 2016 Det är vell en sådan som Martin har? 2 Quote
crw Posted February 15, 2016 Report Posted February 15, 2016 Såg denna förra veckan, rätt hård och skönt stuk. Någon här som rattar den? Borde vara en 34'a va!? Finns väl inte större? OBS, smugglern agerar isbrytare. 2 Quote
fartsalot Posted February 15, 2016 Report Posted February 15, 2016 Är en 34. Tillverkades 45:or också. 1 Quote
NickeI Posted February 16, 2016 Report Posted February 16, 2016 Den där har jag sett på Ingmarsö krogen ett par gånger samt mött utanför Ljusterö, rätt ballt "bruks skick" på den. 2 Quote
crw Posted February 16, 2016 Report Posted February 16, 2016 Ja, jag har också spottat den runt Ljusterö några ggr. Noll puts men hundra % bruks vilket ger + poäng. Syns dåligt på bilden men den har en rätt cool "G-keps" påbyggd i rostfritt alt aluminium också. Som sagt, hård båt. 2 Quote
Kjelle Posted February 24, 2016 Report Posted February 24, 2016 Finns en 34 i Koberga, har dock inte varit vattnet på ett par år nu men står inomhusförvarad så den håller sig i fint skick. Ska ha lite bilder nånstans tror jag... 2 Quote
Stephan Norrmén Posted March 1, 2016 Report Posted March 1, 2016 Hej, det finns nu en ny hemsida för alla intresserade av Smuggler. Där finns även Ricky's gamla sida att läsa. Ni som på olika sätt har, skulle vilka ha eller är intresserade av Smuggler, gå till www.smuggler.nu Skriv, skicka bilder och interagera i största allmänhet. Smugglerhälsningar Stephan Smuggler 34 4 Quote
Anders smuggler Posted March 2, 2016 Report Posted March 2, 2016 En fråga Smuggler 18 finns ju väl dokumenterad. Smuggler 17 har ni beskrivit väl här på tråden, Smuggler 19 finns den? Även Smuggler 17 är det svårt att hitta fakta om. Den finns inte med som modell på Rickys gamla smugger site. Quote
Teji Posted March 2, 2016 Author Report Posted March 2, 2016 Däremot så finns den på minst en bild i bildbanken under Smuggler 18 nu har jag inte tittat på den gamla Smugglersajten på länge men Smuggler 17 finns/fanns med på bild även där. Men det är som du säger svårt att hitta fakta om Smuggler 17. Quote
Anders smuggler Posted March 2, 2016 Report Posted March 2, 2016 Det stämmer det finns en bild i gamla Smuggler siten, men inte under modeller... Så egentligen skulle det bara vara kul med lite fabriksfakta på samma sätt som det finns från 18. Jag har ju lärt mig se skillnaden på dom iaf . Quote
Smuggler 24 Posted March 2, 2016 Report Posted March 2, 2016 Kul med en ny sida för oss Smugglerfantaster. Ser dock ut som om jag inte behöver skicka så många bilder dit. 3 Quote
Stephan Norrmén Posted March 8, 2016 Report Posted March 8, 2016 OBS Blänkare OBS Smugglare! Tid och plats för årets Smugglerträff och 50-årsfirande är nu bestämt. Träffen genomförs i Nynäshamn den 19-20 augusti, dvs vid samma tidpunkt som Nynäs Offshore Race firar sitt 50-årsjubileum. Jag har idag samverkat med arrangören och vi är hjärtligt välkomna att delta under ramen för det evenemanget. Det finns i dagsläget kajplats för ca 30 Smugglare och vi tas upp i programmet för hela eventet. Det finns även möjlighet att visa upp våra båtar i sjön i någon form vi själva kan föreslå (in med förslag, drive by, litet race etc). Har även möjliggjort static display för upp till ca fyra båtar på land om någon vill visa upp båt och pågående arbeten (försöker bl.a. få dit Smuggler #1). Så nu är det upp till oss att ragga Smugglare landet runt för att få till en riktigt trevlig tillställning. Kom med förslag på programinnehåll och idéer. All logistik vad avser mat, öl, vin och underhållning finns redan på plats. Vi är även välkomna på avslutningsmiddagen på Utsikten för självkostnadspris (vilket alla betalar), i dagsläget bedömt till 4-500 kr/person. Vill vi ha en egen samling innan så är det fullt möjligt vid min egen brygga 7 Nm ifrån Nynäshamn via lugna vatten. Dags att täcka av, putsa, fixa, smörja, sjösätta och fylla upp tankarna. Nuuuu kööör viiii! Ut och smuggla med er! Mer info kommer efterhand och då främst i början på april då vi har haft lite fler möten med arrangörerna. Notera dock att all kommande information kommer att kommuniceras via Smugglersiten, www.smuggler.nu Har ni synpunkter, förslag och idéer vänligen kommunicera detta där så jag får nån möjlighet att få styrning på infoflödet. Lämna även era intresseanmälningar om deltagande på samma site. Smugglerhälsningar Stephan, Smuggler 34 Initiativtagare och sammanhållande för träffen 1 Quote
Stephan Norrmén Posted March 8, 2016 Report Posted March 8, 2016 Glömde länken naturligtvis, suck. Här kommer den dock! http://www.smuggler.nu/boat-meet/#comment-8 Smugglerhälsningar Stephan, Smuggler 34 Quote
Recommended Posts