Lars Ström Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topi Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 En teori kring olyckan vid Nockeby: Båten har enspaksreglage med vajrar. Vajern till backslaget släpper eller går av med växeln i läge framåt. Föraren drar av på gasen för att lägga till eller av något annat skäl och ska till slut lägga i backen för att stanna. När han drar spaken bakåt så gasar han men växeln ligger fortfarande i läge framåt varpå han i panik gasar mer för att få stopp på båten och olyckan är ett faktum. Jag har lagt båten på bryggan två gånger pga. växelvajern har gått sönder vid reglaget. Var varken full eller okoncentrerad!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 ja det är bra tråkigt när olyckor händer jag drog upp ester på fördäck på en bekants båt för ett par år sen på grund av växelstrul som tur va inga skador så vitt jag vet förutom på egot men råkade ut för en riktig idiot olycka i går öppnade dörren på bilen en stormby sliter den ur handen och gjorde ett fint uppslag i bilen bredvid (skit bil min fick inte en skråma = bra bil) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Zander Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 Berättade du för ägaren till den andra bilen vad som hänt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 skrev en lapp (har 2 vitnen på det) som tydligen blåste bort så kom ägaren stormandes men jag förklarade för ägaren att den måste ha blåst bort (nästa gång får jav väll slå in en ruta så jag kan lägga lappen i bilen eller skriva med tusch på den skadade dörren ) det var ju inte direkt att man försökte smita då bilen stod skylldigt kvar brevid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Zander Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 Ärligt och bra gjort Synd bara att lappen blåste iväg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted May 28, 2014 Report Share Posted May 28, 2014 hål? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teji Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Aj 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Braindead Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 konsten att köra på daggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimster Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Lyften som vikt sig? Där har vi ett motorpar på eBay snart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 är det det som heter övermotorisering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattstar Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 skrev en lapp (har 2 vitnen på det) som tydligen blåste bort så kom ägaren stormandes men jag förklarade för ägaren att den måste ha blåst bort (nästa gång får jav väll slå in en ruta så jag kan lägga lappen i bilen eller skriva med tusch på den skadade dörren ) det var ju inte direkt att man försökte smita då bilen stod skylldigt kvar brevid skrev en lapp (har 2 vitnen på det) som tydligen blåste bort så kom ägaren stormandes men jag förklarade för ägaren att den måste ha blåst bort (nästa gång får jav väll slå in en ruta så jag kan lägga lappen i bilen eller skriva med tusch på den skadade dörren ) det var ju inte direkt att man försökte smita då bilen stod skylldigt kvar brevid Så då blev det ännu mera pengar till självrisker med andra ord då ? börjat bli lite under året nu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 det var ju 2 olika fordon fast man kanske kan slåihopp alla till åretslut och bara få en stor skälvrisk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nbottning Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Käka betong... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umeubbe Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Men titta där skulle till och med jag kunna hoppa iland på bryggan, om man tog bort pulpiten förståss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskrot Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Snabbaste sättet att bygga peke på sin segelbåt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanJ Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Fint med ny peke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ale Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Har han seglat i 15 knop rätt in i kajen, eller är båten byggd i papp? Märklig bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ypzilon Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Det ser nästan ut som den legat och skavt in sig under lite längre tid. "Pulver" på bryggan och inga brottytor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Vet ingest met just nu..!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DragonApan Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Ser dyrt ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junker Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 det är ju en ubåthttp://youtu.be/bdVb072HVoM?t=1h27m16s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 Two injured when boat runs aground; driver arrested http://lakeexpo.com/news/lake_news/article_4c05d722-eebd-11e3-b237-001a4bcf887a.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navigare Posted June 12, 2014 Author Report Share Posted June 12, 2014 Finneagle på grund i Kappelskär https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/9138006/vessel:FINNEAGLE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teji Posted June 23, 2014 Report Share Posted June 23, 2014 Otäckt men tack och lov så slutade det bra.. http://www.dt.se/dalarna/mora/explosionsartad-brand-i-bat-10-personer-till-sjukhus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarMan Posted June 30, 2014 Report Share Posted June 30, 2014 Nån dom vet vad som hänt här? Fick bilderna av en kompis, inte han som tagit dom. Ska tydligen vara i närheten av stendötren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts