Lars Ström Posted April 18, 2022 Author Report Share Posted April 18, 2022 Merlyns bygge rullar på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 18, 2022 Author Report Share Posted April 18, 2022 Hans poolbygge på Encore blir snart klart. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Idag väntar jag på leverans av fina Bed covern till pickisen..Kommer på en långtradare som inte kan köra in här..Han skall ringa när han är i krokarna så Vi kan mötas upp på lämplig plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Blir ju ivrig att montera..men skitväder idag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Miami GP/F1 spårar ur rätt skapligt när ett hotellrum kan kosta 120,000 dollar per natt.. https://nypost.com/2022/04/19/miamis-top-hotels-cost-a-fortune-during-the-miami-grand-prix/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Hmm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Man undrar ofta hur det står till hos vissa..!! Ok shit happens and a ton of things tried to stop us from Desert Storm and if finally did. At 75mph in passing lane the boat came loose down hill.I was in left lane passing 4 cars and my choice of the dirt median was better than killing some one. My heart hurt but its just material. I miss my Desert Storm family and love you guys God bless 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idle Swede Posted April 21, 2022 Report Share Posted April 21, 2022 För stort medicinskt intag under "ökenstormen" kanske? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 21, 2022 Author Report Share Posted April 21, 2022 Desert Storm Poker Run and Shootout. https://www.golakehavasu.com/2022_desert_storm_poker_run_and_shootout Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 21, 2022 Author Report Share Posted April 21, 2022 Första steget..rejäla grunkor.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 21, 2022 Author Report Share Posted April 21, 2022 Nu är den på plats. Svårt att få den exakt..Några millimeter snett men duger. 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 21, 2022 Author Report Share Posted April 21, 2022 Har ingen riktig arbetsbänk med skruvstycke.. Måste böja rostfria öglorna som håller tanken på plats med vantskruvar. Fixade det så här..😃 Borrade hål i ett rejält 4 kantsjärn och liten slägga gjorde susen 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 21, 2022 Author Report Share Posted April 21, 2022 I höst är det 10 år sen vi sålde Larina Ranch. Hade jag vetat då hur läget är idag hade vi inte sålt. Larina Ranch är/var perfekta stället om man vill leva utanför dagens stolliga samhälle. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 Wow..vill ju ha riktig gummimatta under tanken som tål bensin-diesel. Commercial Grade Blended Neoprene Rubber 1/8 tjock skall det vara enligt dom som vet. Kollade på diverse ställen i Florida och det var riktigt dyrt.. Ett par hundra dollar på några ställen för ett par bitar. Gjorde en annan lösning på sidan av tanken som är mot hytten. Beställde sen en bit från en gummifirma online.. 48 inch X 25 inch.. under tanken..bra pris 62 dollar inklusive frakt. I kväll kom UPS och killen orkade inte bära kartong-rullen. Fick hjälpa honom.. Va fan tänkte jag och öppnade kartongen.. Dom har gjort något fel..Skickat mig en rulle som är rätt på bredden..48 inch..men den är 50 fot lång..!! Kollade vad dom debiterat min AMEX och det är rätt..62 dollar.. ..men dom har skickat mig en rulle som säkert kostar 700-800 dollar.. Har ju ingen nytta av 50 fot neoprene gummimatta..men vet inte om jag orkar packa ner och skicka tillbaka.. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navigare Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 Linda in hela diesel bocken i gummimattan så slipper du tråkiga dörruppslag och repor! 😛 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 Jag beställde två Volvo Penta bränslefilter för säkert 15 år sedan och fick två kartonger med 12 st i varje. Dock var debiteringen rätt där också. Säkert någon sommarjobbare på lagret som tabbade sig. Jag har fortfarande filter kvar trots att jag skickade med en halv låda när båten de var beställda till såldes. Hoppas ingen får sparken vid inventeringsdags när de upptäcker att det saknas en massa gummi på lagret.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 @Navigare Jo, något att fundera på..😃 Har redan ett liten door ding på passagerarsidan. Såg den häromdagen. Finns en firma som fixar sånt här i början på Bluff Drive. 125 dollar vill han ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idle Swede Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 Försök att förhandla. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 Blev full i skratt när jag såg bilden på gamla badet.. Här började många firmafester förr när Vi höll till på Tobaksspinnargatan. Låg i samma område. Visade sig att Carina bodde också samma kvarter (Slipgatan) när jag av en tillfällighet träffade henne via hennes kompis som också hette Carina. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navigare Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 3 timmar sedan, Lars Ström sade: Ingen vidare pilot-miljö, med tanke på att jag har förstått att the lake kan vara rätt gropig tidvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 Well..har inte sett grunkan i verkligheten..men brandmän är ju tuffa sägs det..😀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 23, 2022 Author Report Share Posted April 23, 2022 Palmer 🌴 på Encore. Mycket trevligt på stora uteplatsen med live musik igår kväll. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 23, 2022 Author Report Share Posted April 23, 2022 Många säsonger och avsnitt var det.. ”Breaking Bad” var dock intressant och sevärt. Snabba pengar gör människan märklig..!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 24, 2022 Author Report Share Posted April 24, 2022 Nästa F1 race körs i Miami om två veckor. Misstänker att det kommer att bli helt galet i Miami..som redan är så utan F1. Oavsett skall det bli mycket intressant att följa på TV. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 24, 2022 Author Report Share Posted April 24, 2022 😃 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 24, 2022 Author Report Share Posted April 24, 2022 En till..!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuling Posted April 25, 2022 Report Share Posted April 25, 2022 7 timmar sedan, Lars Ström sade: En till..!! Jag misstänker att han ville slipa bort hooken på babordsidan lite snabbt..... Det ser rakt och fint ut nu i alla fall. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 26, 2022 Author Report Share Posted April 26, 2022 Tillbringade halva gårdagen under bocken för att få den gummislangen mellan tanklocket (som inte finns) och tanken. Nu har jag storleken på detta och en svetsfirma tillverkar ett T så jag kan koppla en en slang mellan tanken på flaket och påfyllningsslangen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Ström Posted April 26, 2022 Author Report Share Posted April 26, 2022 Så härligt väder och städar upp i mitt lilla garage. Stora funderingen är…Vad fasen skall man göra med 48 fot oljebeständig gummimatta som är både tung och omöjlig att flytta på ensam ?? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts