Jump to content

Båtlivet i USA

Recommended Posts

Posted
Posted

Vad ska du med den där till? Garageprydnad?😄😄

• Haha 2
Posted

Helt rätt Lars, är man en gubbe ska man ha en gubbhoj.😎

Nä, Street Gliden är snygg.

• Thumbs up 1
Posted

Får väl skylla på Göteborgaren Erik..

Han åker mycket hoj och bjöd in mig till en stor trevlig grupp som åker flera gånger i veckan tillsammans 

IMG_5691.jpeg

IMG_5713.jpeg

IMG_5690.jpeg

• Thumbs up 2
Posted

Lite funderingar.. 

I bil och båt racing så delar man inte upp klasser för herrar och damer utan man tävlar tillsammans.

Fakta hittills är ju att damerna inte lyckats så bra i dom större klasserna som F1 Bil, NASCAR och Indycar.

Danica Patrick vann ett Indycar race i Japan 2008..dock lite konstiga omständigheter om jag minns rätt.

Danica deltog många år i NASCARs stora Cup klass men vann aldrig.

Dock lyckades hon tjäna storkovan på sin racing..vilket få herrar utan segrar normalt klarar av.

Danicas net worth is estimated to be between $80 million and $100 million as of early 2026. 

Ingen dam har lyckats vinna i F1 bil.

Norskan Marit Stromoy vann ett F1 båt race för länge sedan.

Hon kämpar fortfarande i F1 båt klassen.

Däremot finns det en svenska som vann F2 båt serien 2025 Mathilda Wiberg.

I dom mindre båt racing klasserna har det funnits många framgångsrika damer. Även i bilracing.

Vet inte hur långt bort vi är från en damseger i NASCAR cup serien eller F1 bil..men många försöker nå toppen.

Damerna får ju helt klart mer media än herrarna under samma förutsättningar.

Lite kul att följa men det känns mer kymigt när en dam gör illa sig i en crash..

Har säkert glömt något men så minns jag nu.

Lindsay Brewer försöker komma upp i bilracing..

Lindsay Brewer represents a compelling new wave of motorsport personalities who combine genuine competitive ambition with a strong personal brand and an authentic connection to their audience. She has pursued racing with real dedication, working through the open-wheel ranks while simultaneously building a platform that introduces new and younger audiences to the world of motorsport. What is refreshing about Brewer is that her enthusiasm for racing comes across as completely genuine — she is not simply using the sport as a backdrop but is genuinely invested in developing her skills behind the wheel and competing at the highest level her opportunities allow. Her journey is still very much in progress, and that makes her story one of the more interesting ongoing narratives in motorsport for fans who enjoy following a competitor from the ground up.

639231846_1508687147931307_4186613501712818561_n.jpg.5a23e58fe61806eaed1d53c6d5c8bf2b.jpg

• Thumbs up 3
Posted

Fick listan på March Rides från Nature Coast Riders som jag träffade för lunch i Leesburg när jag köpte Harleyn i Torsdags.

Åtta turer har den gruppen i Mars med start på Tisdag till BikeWeek i Daytona.

Blir inte av för mig då jag har för avsikt att hämta hojen hos Gator Harley då.

IMG_5736.jpeg

IMG_5737.jpeg

• Thumbs up 2
Posted

Stort grattis till Sakkari Mattila och teamet 🙂

• Thumbs up 1
Posted

Lars du missade Ida Zetterström Sverige/Åland som haft en strålande karriär med Topfuel bike och tog steget över till Topfuel dragster och slog världsrekord när hon körde upp för Topfuel licensen i England, hon körde skiten av grabbarna i Europa å nu provar hon vingarna i Amerika 

• Thumbs up 2
Posted

Ser att John Force dotter Brittany har vunnit Top Fuel mästerskapet två gånger.

https://www.nhra.com/stats/season-champions-1974-2024

Jo jag känner till Ida (bilden)

Dock går det mycket trögt för henne i NHRA häröver.

Har varit till ett antal drag racing tävlingar och är inte säker på en hel del saker med några ”sekunders racing”..🤣

615087762_1513154814143317_823186274043729531_n.jpg

Posted

Nu är manicken hemma. Kände mig lite ringrostig i början men efter en timmes körning började jag hitta rätt..!!

IMG_5763.jpeg

IMG_2108.jpeg

• Thumbs up 6
  • Love 1
Posted

Blev en ny högre bättre vind-avisare idag.

Verkar som man blivit lite gnälligare på äldre dar..🤣

Förr for man runt i snabba båtar utan något vindskydd..!!

IMG_5778.jpeg

IMG_5777.jpeg

• Like 1