Jump to content

Båtlivet i USA


Recommended Posts

Posted

Stor ShootOut fest på Redhead-Performace Center i dag och man gjorde så här..Tyckte jag var ballt. Är ju dessutom en stor bar vid poolen..!!

 

r1.jpg

r2.jpg

r3.jpg

r4.jpg

r5.jpg

r9.jpg

  • Like 2
  • Thumbs up 2
  • Haha 1
  • Love 1
Posted

IMG_5799.jpeg

IMG_5798.jpeg

  • Haha 1
  • Confused 1
  • Love 1
Posted

Var är vi..??

IMG_5815.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

..och nu.

 

 

IMG_5819.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

På den första bilden killgissar jag "Idöborg"

 

och på den andra säger jag "Solvik-Nämdö"

  • Like 1
  • Thumbs up 1
Posted

Om inte du vet var du är, hur ska då vi veta det??😎

  • Haha 1
Posted

Jag var på Bullandö med en kompis vid 9,30 för att kolla på en båt. Synd att jag inte såg er så man fick hälsa på riktigt.

 

  • Thumbs up 1
Posted

@Svinninge

 

Rätt.

Dock blir man lite ledsen när man ser gamla Guns på Solvik. Allt ser helt nerstängt ut och inte en människa där.

Hur fan tänkte man med Champangebar högst upp och inga riktiga bryggplatser för lite större båtar som kan tänkas frossa i en Champangebar.

Vet med säkerhet att lokala folket har noll intresse att sitta där uppe med lillfingret ute.

Posted

Vi gled vidare..när man var tonåring var det fullt drag med dans här på Bunkviks brygga. Levande musik och goa minnen från Lördagskvällarna.

Hur kunde det bli ett gammalt skrotupplag numera.

IMG_5820.jpeg

  • Confused 1
Posted

Målet med dagens båttur var att titta på min fars tre ställen som ligger på Uvö-Skaten vi sålde förra sommaren.

Nya ägarna har lagt ner mycket pengar och jobb.

Kommer att bli kanon.

 

Första bilden med röda stugorna nere vid sjön och ett större hus högre upp har man fixat till fint.

Min farfar Oskar ägde stället först sen fick min far ärva.

Nästa  bilder på två separata fastigheter ägde far. Han byggde allt från start. Det var urskog där innan. Sjötomt på två sidor.

Båda fastighetena köptes av samma herre som nu här fixat till dom riktigt bra.

Ny brygga på ena stället och ser ut som allt är renoverat på fars fina ställe.

Gjorde mig glad.

 

IMG_5822.jpeg

IMG_5823.jpeg

IMG_5824.jpeg

IMG_5825.jpeg

  • Thumbs up 6
Posted

 

 

Synd att jag missade Dig. Vi gick runt och skrotade på den fantastiska marinan.

Broms familjen styr allt rätt och fint.

 

 

  • Like 1
Posted

Vi kör fortfarande ut varor till affären och krogen så helt bommat är det nog inte men ingen kioskvältare heller.

Ja det är mycket man inte förstår men en sak är säker att när någon el några med visioner och som är bra på att prata och övertala investerare då kan det bli vad som helst.

  • Thanks 1
Posted
1 timme sedan, Lars Ström sade:

Vi gled vidare..när man var tonåring var det fullt drag med dans här på Bunkviks brygga. Levande musik och goa minnen från Lördagskvällarna.

Hur kunde det bli ett gammalt skrotupplag numera.

 

Bunkvik är ett kapitel för sig, när jag är där brukar jag roa mig med att räkna stora båtar, små båtar, fyrhjulingar, grävmaskiner, traktorer ja you name it det tar ju aldrig slut och det finns mängder av allt.

Fick fram att herren som äger fastigheten med all bråte bor förmodligen inte i något av husen på fastigheten utan i andra "norra" ändan av ön så han slipper det hela tiden..

  • Thumbs up 1
Posted

Ingen bra dag för svenskarna i båtarnas F1, Jonas Andersson hade pole och höll ledningen fram till sjuttonde varvet trots att det var en krasch i första böjen med gul flagg som följd.

Troligtvis var det motorn som gav upp för Jonas när han vart tvungen att bryta

I startkraschen var det an annan svensk inblandad, Erik Stark gick ihop med Peter Morin och båda hamnade uppochner varav Eriks båt saknade halva högerpontonen efter närkampen.

Tredje svensken Johan Österberg som körde sitt första F1 race efter att han kört F2 i 25år startade på 13:e plats och låg uppe på 9:e ett tag innan även han fick bryta ett varv före målgång.

Våra nordiska kollegor Marit Strømøy och Sami Seliö gick i mål på 5:e resp 11:e plats

Racet gick i Indonesien

Skärmavbild 2025-08-24 kl. 13.09.24.png

  • Thanks 1
Posted

@Svinninge

 

Jo..anledningen till att min far köpte grannfastigheten till hans fina ställe var att just herren som har allt bråte vid Bunkvik hade visat intresse att köpta grannfastigheten till far..!!

Far fick upp skräcken och köpte stället omedelbart..det är den sanna anledingen till att han hade dom två fastigheterna bredvid varandra

  • Thumbs up 2
Posted

Rolands Aquador 32C är nu så fin och bra.

Han har fixat allt som det skall vara. Alltid torr i kölsvinet och inga konstiga lukter. Alla slangar och toan är bytt.

igår var det härligt att ombord med stängda dörrar bak samt svag värme på.

Yanmar motorn går mycket bra och relativt snål i måttlig hastighet.

 

IMG_5809.jpeg

IMG_5810.jpeg

IMG_5814.jpeg

  • Thumbs up 6
Posted

Tydligen körde denna farkost

390 Km per timme i Loto Shootout nyss..!!

IMG_5852.jpeg

IMG_5853.jpeg

  • Thumbs up 1
  • Oops 5
Posted

1993 köpte Vi vårt hus med sjöläge i Pompano Beach.

Var och tittade på lägenheter på Fischer Island i Miami innan. Jag fastnade för en jättefint condo på gissar runt 150 kvadrat som låg på andra våningen i ett tvåvåningshus.

Lägenheten kostade runt det dubbla mot huset i Pompano Beach men jag ville köpa där.

Frun sa tvärt nej..hon tyckte inte det var bra..!!

Well.. med facit i hand hade jag nog rätt den gången..😜

Screenshot (122).png

63a487067877e10018fd52c5.webp

  • Like 1
  • Thumbs up 3
Posted

 

Idöborg.   Tändstickskungens gamla ö.  

  • Thumbs up 1
Posted

August 28 1945..a few days before the World War II ended something big happened..!!

Robert (Bob) Seiler was born and stopped the war. 
I think he should receive the Nobel Price for doing so.

Happy Birthday my brother from a different mother..🎊🎂🍾
I did find this picture I think you have never seen before.

 

1383.JPG

  • Thumbs up 5
  • Love 1
Posted

”Helena” är ute på tur.

 

 

IMG_5895.jpeg

  • Thumbs up 1
Posted

En jättebra sak.

IMG_5896.jpeg

  • Thumbs up 2
Posted

1383.JPG

 

#80 y/o... WOW!  😂 Hee Hee! 😂   But always remember... Keep your Beer Cold and your Wine Fine and Life will be GOOD!

Thank Lars and Carina...

  • Thumbs up 2
  • Thanks 1
Posted

 Nu när man är pensionär kan man ju bo var man vill.

Posted

Aha, ja 44år har jag ju inte kvar så då får man slå det ur hågen.😂

  • Haha 1
Posted

Lustigt, mina föräldrar ställde mig i SKB:s kö 81-04-27. Betalar fortfarande men bor långt därifrån i dagsläget, men en bra back up 👍

  • Thumbs up 1
Posted

Det går säkerligen alldeles lysande. :)
 

 

 

  • Haha 3
Posted

Dom kan ju träna på hög höjd i alperna innan.😆

Posted

Evinrude hände, nu finns väl ingen vettig skärgårdsbo som får nån träning av att flytta sig mellan öarna.

  • Haha 1
Posted

Fick höra att 2026 Corvette har en helt ny inredning och vi besökte en dealer som hade en ny i utställningen.

Ja, klar förbättring men när dom vill ha 10 000 dollar över Window Sticker blir man mest förbannad..!!

 

IMG_3367.jpeg

IMG_3368.jpeg

IMG_3369.jpeg

IMG_3370.jpeg

IMG_3371.jpeg

IMG_3372.jpeg

  • Haha 1
  • Confused 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By continuing to browse our site you agree to our use of cookies