Lars Ström Posted August 21, 2025 Author Report Posted August 21, 2025 Stor ShootOut fest på Redhead-Performace Center i dag och man gjorde så här..Tyckte jag var ballt. Är ju dessutom en stor bar vid poolen..!! 2 2 1 1 Quote
Svinninge Posted August 23, 2025 Report Posted August 23, 2025 På den första bilden killgissar jag "Idöborg" och på den andra säger jag "Solvik-Nämdö" 1 1 Quote
Botte Posted August 23, 2025 Report Posted August 23, 2025 Om inte du vet var du är, hur ska då vi veta det??😎 1 Quote
nomad Posted August 23, 2025 Report Posted August 23, 2025 Jag var på Bullandö med en kompis vid 9,30 för att kolla på en båt. Synd att jag inte såg er så man fick hälsa på riktigt. 1 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 @Svinninge Rätt. Dock blir man lite ledsen när man ser gamla Guns på Solvik. Allt ser helt nerstängt ut och inte en människa där. Hur fan tänkte man med Champangebar högst upp och inga riktiga bryggplatser för lite större båtar som kan tänkas frossa i en Champangebar. Vet med säkerhet att lokala folket har noll intresse att sitta där uppe med lillfingret ute. Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 Vi gled vidare..när man var tonåring var det fullt drag med dans här på Bunkviks brygga. Levande musik och goa minnen från Lördagskvällarna. Hur kunde det bli ett gammalt skrotupplag numera. 1 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 Målet med dagens båttur var att titta på min fars tre ställen som ligger på Uvö-Skaten vi sålde förra sommaren. Nya ägarna har lagt ner mycket pengar och jobb. Kommer att bli kanon. Första bilden med röda stugorna nere vid sjön och ett större hus högre upp har man fixat till fint. Min farfar Oskar ägde stället först sen fick min far ärva. Nästa bilder på två separata fastigheter ägde far. Han byggde allt från start. Det var urskog där innan. Sjötomt på två sidor. Båda fastighetena köptes av samma herre som nu här fixat till dom riktigt bra. Ny brygga på ena stället och ser ut som allt är renoverat på fars fina ställe. Gjorde mig glad. 6 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 Synd att jag missade Dig. Vi gick runt och skrotade på den fantastiska marinan. Broms familjen styr allt rätt och fint. 1 Quote
Svinninge Posted August 24, 2025 Report Posted August 24, 2025 Vi kör fortfarande ut varor till affären och krogen så helt bommat är det nog inte men ingen kioskvältare heller. Ja det är mycket man inte förstår men en sak är säker att när någon el några med visioner och som är bra på att prata och övertala investerare då kan det bli vad som helst. 1 Quote
Svinninge Posted August 24, 2025 Report Posted August 24, 2025 1 timme sedan, Lars Ström sade: Vi gled vidare..när man var tonåring var det fullt drag med dans här på Bunkviks brygga. Levande musik och goa minnen från Lördagskvällarna. Hur kunde det bli ett gammalt skrotupplag numera. Bunkvik är ett kapitel för sig, när jag är där brukar jag roa mig med att räkna stora båtar, små båtar, fyrhjulingar, grävmaskiner, traktorer ja you name it det tar ju aldrig slut och det finns mängder av allt. Fick fram att herren som äger fastigheten med all bråte bor förmodligen inte i något av husen på fastigheten utan i andra "norra" ändan av ön så han slipper det hela tiden.. 1 Quote
Svinninge Posted August 24, 2025 Report Posted August 24, 2025 Ingen bra dag för svenskarna i båtarnas F1, Jonas Andersson hade pole och höll ledningen fram till sjuttonde varvet trots att det var en krasch i första böjen med gul flagg som följd. Troligtvis var det motorn som gav upp för Jonas när han vart tvungen att bryta I startkraschen var det an annan svensk inblandad, Erik Stark gick ihop med Peter Morin och båda hamnade uppochner varav Eriks båt saknade halva högerpontonen efter närkampen. Tredje svensken Johan Österberg som körde sitt första F1 race efter att han kört F2 i 25år startade på 13:e plats och låg uppe på 9:e ett tag innan även han fick bryta ett varv före målgång. Våra nordiska kollegor Marit Strømøy och Sami Seliö gick i mål på 5:e resp 11:e plats Racet gick i Indonesien 1 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 @Svinninge Jo..anledningen till att min far köpte grannfastigheten till hans fina ställe var att just herren som har allt bråte vid Bunkvik hade visat intresse att köpta grannfastigheten till far..!! Far fick upp skräcken och köpte stället omedelbart..det är den sanna anledingen till att han hade dom två fastigheterna bredvid varandra 2 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 Rolands Aquador 32C är nu så fin och bra. Han har fixat allt som det skall vara. Alltid torr i kölsvinet och inga konstiga lukter. Alla slangar och toan är bytt. igår var det härligt att ombord med stängda dörrar bak samt svag värme på. Yanmar motorn går mycket bra och relativt snål i måttlig hastighet. 6 Quote
Lars Ström Posted August 24, 2025 Author Report Posted August 24, 2025 Tydligen körde denna farkost 390 Km per timme i Loto Shootout nyss..!! 1 5 Quote
Lars Ström Posted August 26, 2025 Author Report Posted August 26, 2025 1993 köpte Vi vårt hus med sjöläge i Pompano Beach. Var och tittade på lägenheter på Fischer Island i Miami innan. Jag fastnade för en jättefint condo på gissar runt 150 kvadrat som låg på andra våningen i ett tvåvåningshus. Lägenheten kostade runt det dubbla mot huset i Pompano Beach men jag ville köpa där. Frun sa tvärt nej..hon tyckte inte det var bra..!! Well.. med facit i hand hade jag nog rätt den gången..😜 1 3 Quote
Magnus Posted August 27, 2025 Report Posted August 27, 2025 Idöborg. Tändstickskungens gamla ö. 1 Quote
Lars Ström Posted August 28, 2025 Author Report Posted August 28, 2025 August 28 1945..a few days before the World War II ended something big happened..!! Robert (Bob) Seiler was born and stopped the war. I think he should receive the Nobel Price for doing so. Happy Birthday my brother from a different mother..🎊🎂🍾 I did find this picture I think you have never seen before. 5 1 Quote
Lars Ström Posted August 28, 2025 Author Report Posted August 28, 2025 ”Helena” är ute på tur. 1 Quote
Razzmatazz Posted August 28, 2025 Report Posted August 28, 2025 #80 y/o... WOW! 😂 Hee Hee! 😂 But always remember... Keep your Beer Cold and your Wine Fine and Life will be GOOD! Thank Lars and Carina... 2 1 Quote
Botte Posted August 31, 2025 Report Posted August 31, 2025 Nu när man är pensionär kan man ju bo var man vill. Quote
Botte Posted September 1, 2025 Report Posted September 1, 2025 Aha, ja 44år har jag ju inte kvar så då får man slå det ur hågen.😂 1 Quote
J.R.E Posted September 1, 2025 Report Posted September 1, 2025 Lustigt, mina föräldrar ställde mig i SKB:s kö 81-04-27. Betalar fortfarande men bor långt därifrån i dagsläget, men en bra back up 👍 1 Quote
Snowman Posted September 3, 2025 Report Posted September 3, 2025 Det går säkerligen alldeles lysande. 3 Quote
björne Posted September 3, 2025 Report Posted September 3, 2025 Dom kan ju träna på hög höjd i alperna innan.😆 Quote
Gasglad Posted September 4, 2025 Report Posted September 4, 2025 Evinrude hände, nu finns väl ingen vettig skärgårdsbo som får nån träning av att flytta sig mellan öarna. 1 Quote
Lars Ström Posted September 6, 2025 Author Report Posted September 6, 2025 Fick höra att 2026 Corvette har en helt ny inredning och vi besökte en dealer som hade en ny i utställningen. Ja, klar förbättring men när dom vill ha 10 000 dollar över Window Sticker blir man mest förbannad..!! 1 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.