Scania Posted May 26, 2025 Report Posted May 26, 2025 Svenskarna i Indy får fina recensioner i tidningarna här.Det är sämre med hockeylandslaget. Quote
Lars Ström Posted May 28, 2025 Author Report Posted May 28, 2025 Helt ointressant inlägg men det är byggarbetsplats här denna vecka. Nya väggar och kakel i duschen upp till innertaket skall installeras. Kommer att bli jättebra 👍 3 Quote
Dicke Posted May 29, 2025 Report Posted May 29, 2025 Det är kul med byggen! Antar att det används tätskikt i badrum? Quote
Lars Ström Posted June 3, 2025 Author Report Posted June 3, 2025 Duschen börjar närma sig färdig. 1 7 1 Quote
Lars Ström Posted June 4, 2025 Author Report Posted June 4, 2025 DERECKTOR of FORT PIERCE kommer att lyfta hela området runt den gamla slitna apelsinhamnen i Fort Pierce. Denna hamn har en "unik djup rakt in inlet"..vilket gör att många större fritidsfartyg söker sevice där. 1 Quote
Lars Ström Posted June 4, 2025 Author Report Posted June 4, 2025 Så nöjd med hur nya duschen blev. Ryan har gjort precis som jag önskade. Lite finjusteringar i morgon och montera glaset i aluminium profilerna. 1 4 Quote
Lars Ström Posted June 4, 2025 Author Report Posted June 4, 2025 Idag kom min pool buddy som skall hjälpa till och hålla poolbotten ren. 2 Quote
Lars Ström Posted June 7, 2025 Author Report Posted June 7, 2025 Gillar Tavares, vart där många gånger på bl.a Racingbåts träffar. Welcome to Tavares, Florida – America’s Seaplane City! – in the heart of Lake County! Nestled on the shores of Lake Dora, Tavares is where small-town charm meets big-time adventure. From waterfront dining and live music to action-packed events like the Liqui Moly Pro Watercross Triple Crown, there’s always something making waves here! Quote
Lars Ström Posted June 14, 2025 Author Report Posted June 14, 2025 Veckorna bara flyger förbi. Varit till Fort Lauderdale och en del andra ställen. Allt går sakta framåt med nya huset. Golfbilen har redan gått 200 miles..(drygt 30 svenska mil) Vi behöver regn men den säsongen kommer ju nu. Moderna poolpumpar är ju lite för knepiga att ställa in själv, med poolmannen fixade det. 1 2 Quote
Lars Ström Posted June 14, 2025 Author Report Posted June 14, 2025 Idag har jag äntligen fixat detta som retat mig satan. Förra ägaren målade vitt i tvättstugan men dom orkade inte dra fram tvättmaskinen och torktumlaren och måla där. Nu är allt vitt och maskinerna tillbaka på plats..😃👍 1 2 1 Quote
salming Posted June 14, 2025 Report Posted June 14, 2025 Är det bara på kvällstid ni behöver sitta under screenen? Quote
Lars Ström Posted June 14, 2025 Author Report Posted June 14, 2025 Inte säker att jag förstår Din fundering..?? Screenet är ju alltid där av flera anledningar som att hindra folk som "flummar runt" att inte hamna och drunkna i poolen, skydda från allt skräp som kan blåsa ner i poolen och även diverse bugs som alltid finns.!! Härligt är det..😀 2 Quote
salming Posted June 15, 2025 Report Posted June 15, 2025 Aha, trodde det bara var insektsskydd 1 Quote
Lars Ström Posted June 18, 2025 Author Report Posted June 18, 2025 Har sett alla matcher i NHL finalen. Så spännande och underhållande. Riktigt bra och ännu bättre när Florida Panthers vann i kväll..!! 1 Quote
Infamous Posted June 18, 2025 Report Posted June 18, 2025 Hallå! Bor ni möjligtvis i ett område med cirka 160.000 bostäder som är del av en större etablering? Träffade i så fall ägarfamiljen på en bar i NYC, mycket trevliga, seglade HR från Orust... Quote
Lars Ström Posted June 18, 2025 Author Report Posted June 18, 2025 Well..nej. Vi bor bara några miles från Gulf of America som det numera heter. Finns runt 1000 hus i detta Gated Community.. https://citrushills.com/ Tror Du tänker på the Villages..som är ett jätteområde med hus. Ligger mer i mitten på Florida cirka en timme från oss. https://www.thevillages.com/ Quote
Infamous Posted June 24, 2025 Report Posted June 24, 2025 Det låter bekant! Slår mig dock hur lätt det är att konversera med folk i Amerika...ägarparet var ju helt klart i den övre delen av inkomstligan och, well, jag tjänar ju smulor i jämförelse, men ändå så bjuder dom in mig i konversationen som om det är helt självklart. Väldigt mycket trevligare än i trångsynta Sverige... 5 Quote
Lars Ström Posted July 1, 2025 Author Report Posted July 1, 2025 Så vackert..Baggensfjärden idag. 1 4 Quote
Mattias K Posted July 1, 2025 Report Posted July 1, 2025 Åkte över Baggen kl 08.30 imorse, blankt som en spegel 🙂 1 Quote
Lars Ström Posted July 2, 2025 Author Report Posted July 2, 2025 Wow..brand efter blixt nerslag.. 1 1 Quote
Phantom Posted July 4, 2025 Report Posted July 4, 2025 Jag såg dig och Carina på loopen sitta och prata med Pierre 😉 Quote
Lars Ström Posted July 5, 2025 Author Report Posted July 5, 2025 Blev full i skratt när jag läste detta..badade ju ofrivilligt flera gånger i den då riktigt skitiga floden Seine på 70 och 80 talet. Vart islängd några gånger också. Att det inte var tillåtet visste nog ingen då. Fritt fram att bada i Seine – på egen risk https://www.expressen.se/nyheter/varlden/fritt-fram-att-bada-i--seine-pa-egen-risk/ 1 Quote
Lars Ström Posted July 5, 2025 Author Report Posted July 5, 2025 Kul..Du skulle ha kommit fram och prata med oss. Satt med Pierre i flera timmar och käkade en god räkmacka. Loopen firade 50 år för några veckor sen som jag missade av förklarade anledningar. Pierre är mycket trevlig och han sa att jag är en av få som varit med sen starten 1975. I år är första året det går trögt..färre besökare som spenderar mindre men Pierre hoppas trenden och vädret vänder. Hade ju även båtplats i klubben där några år. 3 Quote
Lars Ström Posted July 5, 2025 Author Report Posted July 5, 2025 Härlig 4th of July bild från Lake of the Ozarks Quote
Lars Ström Posted July 7, 2025 Author Report Posted July 7, 2025 1969 vår Rosis väldigt populärt. Även rally kallar ville vara med. Well..tycker det ser mer ut som en svenne båt och inte race båt 😃 1 2 Quote
Recommended Posts